SKIP TO CONTENT

SHANGAI MOTOR SHOW: HET ELEKTRISCH IMPERIUM

SHANGAI MOTOR SHOW: HET ELEKTRISCH IMPERIUM

9 Juni 2023

4 minuten leestijd

Wil je al onze artikels ontvangen? Schrijf je hier in
De eerste editie van de Shanghai Motor Show sinds de gezondheidscrisis en de heropening van de grenzen vond plaats van 18 tot en met 27 april 2023. Dit evenement is van groot belang voor internationale autofabrikanten, aangezien China momenteel de grootste automarkt ter wereld vertegenwoordigt. Autofabrikanten van over de hele wereld, maar ook Chinese fabrikanten, profiteerden van deze uitzonderlijke gelegenheid om niet minder dan honderd nieuwe, voornamelijk elektrische modellen te voor te stellen.
De Shanghai Motor Show staat bekend als het meest invloedrijke autosalon van Azië. Elk jaar trekt het duizenden bezoekers, journalisten en professionals uit de auto-industrie. De editie van 2023 gaat de geschiedenis in als de grootste autoshow die ooit in China is gehouden, met in totaal 906.000 bezoekers en meer dan 13.000 persmedewerkers, waarvan 10.000 uit de internationale media.

Het Middenrijk vormt het hart van de wereldwijde elektrificatiestrategie

In 2022 was de Chinese markt voor wagens met nieuwe energie goed voor een indrukwekkende verkoop van 6,8 miljoen eenheden, oftewel twee derde van het wereldtotaal. China is ook 's werelds grootste exporteur van elektrische wagens, wat zijn groeiende invloed op de ontwikkeling van de wereldwijde auto-industrie weerspiegelt.

 

China geldt daarom als ideale testlocatie voor elektrische wagens. Chinese consumenten kiezen op grote schaal voor elektrische wagens, met een marktpenetratie van 30%. Bovendien beschikt China over een goed ontwikkelde oplaadinfrastructuur, met oplaadpunten in elk benzinestation en 30% van de parkeerplaatsen in winkelcentra die zijn gereserveerd voor elektrificatie.

 

De Chinese overheid stimuleert al tien jaar de installatie van oplaadpunten en batterijwisselstations. Dat proactieve beleid vereenvoudigt de elektrische opmars in het land. Vandaag de dag kunnen consumenten in China elektrische wagens kopen aan vergelijkbare prijzen als traditionele wagens, waardoor ze vrij kunnen kiezen. Nieuwe Chinese merken van elektrische wagens bieden een platform voor directe verkoop en richten showrooms in winkelcentra in om een unieke klantenervaring te creëren.

De Leeuw op de Chinese markt

Dankzij de stand van Peugeot op het Salon kon Peugeot zijn aanwezigheid op de Chinese markt bevestigen. Op het Autosalon van Shanghai benadrukte Linda Jackson, Managing Director van het merk van de leeuw, het innovatievermogen van Peugeot met de PEUGEOT 408X (een versie van de PEUGEOT 408 die is ontworpen voor de Chinese markt) en de PEUGEOT INCEPTION conceptwagen, die beide prominent aanwezig waren op de stand:

 

"Zowel de PEUGEOT 408X als de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT tonen op een perfecte manier het innovatievermogen van Peugeot en illustreren op briljante wijze de drie waarden van het merk: Allure, Emotie en Excellentie. Met hun spectaculaire looks stellen deze twee wagens Peugeot in een bijzonder aantrekkelijk daglicht voor Chinese klanten.

 

Peugeot, symbool van de Franse stijl in China

In een markt waar veel nationale en internationale merken hun opwachting maken, is het voor Peugeot essentieel om op te vallen in de ogen van Chinese consumenten. 

Het merk van de leeuw onderscheidt zich daarom van andere merken door zijn Franse roots te benadrukken. Die aanpak blijkt te werken, want als Chinese consumenten aan een Frans merk denken, denken ze meteen aan Peugeot. 

 

De term 'Allure' is niet gebruikelijk in de Chinese cultuur en er bestaat ook geen letterlijke vertaling. 

Het merk van de leeuw onderscheidt zich daarom van andere merken door zijn Franse roots te benadrukken. Die aanpak blijkt te werken, want als Chinese consumenten aan een Frans merk denken, denken ze meteen aan Peugeot. 

 

De term 'Allure' is niet gebruikelijk in de Chinese cultuur en er bestaat ook geen letterlijke vertaling. 

Als je Allure in ideogram schrijft, krijg je dit: 动感时尚的法式魅力. Het betekent: sportieve, elegante Franse charme. Zo elegant!

 

Door zijn dynamische aspect en zijn Franse elegantie te benadrukken, trekt het merk PEUGEOT dus de aandacht naar zich toe. 

 

Wat betreft Excellentie: 质感 en Emotie: 动感, dat laten we over aan je talenkennis ... of je verbeelding!

ONTDEK AL ONZE ARTIKELS