SKIP TO CONTENT
Produced at Sochaux

September, 2023

3 minuten leestijd

Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?
Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?

De E-3008,

de trots van de Peugeot-fabriek in Sochaux!

 

De nieuwe E-3008 wordt exclusief geproduceerd in de fabriek van Sochaux in Frankrijk! Tijd om de mannen en vrouwen te ontmoeten die aan de montageband werken.

Als onderdeel van zijn duurzame aanpak produceert Peugeot zijn SUV vlakbij, in Sochaux. Hier, in het hart van het merk van de leeuw, ontmoetten we de vakmensen die de E-3008 produceren. Christophe Montavon, site manager van Sochaux, en zijn teams bereiden zich al lang voor op deze uitdaging: "we begonnen al een tijdje geleden met de voorbereidingen. Om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij het E-3008-avontuur en bij elektrische voertuigen in het algemeen, toonden we het voertuig al in een zeer vroeg stadium aan al onze teams. Als gevolg daarvan voelden iedereen zich meteen betrokken. Adyl Kardous, een kwaliteitssupervisor die al 23 jaar bij de Stellantis Group werkt, zag nog nooit zoveel enthousiasme voor een nieuw model!"

DE E-3008,

de trots van de Peugeot-fabriek in Sochaux!

 

De nieuwe E-3008 wordt exclusief geproduceerd in de fabriek van Sochaux in Frankrijk! Tijd om de mannen en vrouwen te ontmoeten die aan de montageband werken.

Als onderdeel van zijn duurzame aanpak produceert Peugeot zijn SUV vlakbij, in Sochaux. Hier, in het hart van het merk van de leeuw, ontmoetten we de vakmensen die de E-3008 produceren. Christophe Montavon, site manager van Sochaux, en zijn teams bereiden zich al lang voor op deze uitdaging: "we begonnen al een tijdje geleden met de voorbereidingen. Om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij het E-3008-avontuur en bij elektrische voertuigen in het algemeen, toonden we het voertuig al in een zeer vroeg stadium aan al onze teams. Als gevolg daarvan voelden iedereen zich meteen betrokken. Adyl Kardous, een kwaliteitssupervisor die al 23 jaar bij de Stellantis Group werkt, zag nog nooit zoveel enthousiasme voor een nieuw model!"

Meer flexibiliteit om de noden van de klant te beantwoorden

 

"De teams moesten uiteraard worden klaargestoomd door een trainingsproces dat al maanden, zo niet jaren geleden startte," aldus Murielle Sanchez, de lanceringstrainer van de batterijwerkplaats. Deze gloednieuwe ruimte van 6.000 m² is zo ontworpen dat alle operators veilig kunnen werken. Voor Christophe Montavon vereist deze nieuwe generatie geëlektrificeerde voertuigen een veel flexibelere assemblagelijn dan in het verleden, net als een heroverwogen logistiek. Het doel is om zo goed mogelijk aan de eisen van de klant te voldoen.

Meer flexibiliteit om de noden van de klant te beantwoorden

 

"De teams moesten uiteraard worden klaargestoomd door een trainingsproces dat al maanden, zo niet jaren geleden startte," aldus Murielle Sanchez, de lanceringstrainer van de batterijwerkplaats. Deze gloednieuwe ruimte van 6.000 m² is zo ontworpen dat alle operators veilig kunnen werken. Voor Christophe Montavon vereist deze nieuwe generatie geëlektrificeerde voertuigen een veel flexibelere assemblagelijn dan in het verleden, net als een heroverwogen logistiek. Het doel is om zo goed mogelijk aan de eisen van de klant te voldoen.

Eén hechte fabriek!

 

Om een succesvol model te produceren dat even ambitieus is als de nieuwe E-3008, heb je een goede teamgeest nodig, vindt Christophe Montavon: “De fabriek bestaat uit één team met eenzelfde doel. We hebben onze moeilijke momentjes, maar we zorgen er altijd voor dat we ze samen het hoofd bieden. Daarnaast vieren we ook samen onze overwinningen. De teams voelen zich trots en voldaan dat ze dit model mogen vervaardigen. David Pierre, teamleider Montage, deelt die gevoelens en is vastberaden door zijn verantwoordelijkheidsgevoel: “nu is het aan ons om er alles aan te doen om de verwachte kwaliteit te leveren." En of er genoeg werk op de plank ligt: terwijl er momenteel elk uur zestig E-3008's van de band rollen, kan de productiecapaciteit worden verhoogd tot 1.200 wagens per dag, afhankelijk van de vraag van de klant.

Eén hechte fabriek!

 

Om een succesvol model te produceren dat even ambitieus is als de nieuwe E-3008, heb je een goede teamgeest nodig, vindt Christophe Montavon: “De fabriek bestaat uit één team met eenzelfde doel. We hebben onze moeilijke momentjes, maar we zorgen er altijd voor dat we ze samen het hoofd bieden. Daarnaast vieren we ook samen onze overwinningen. De teams voelen zich trots en voldaan dat ze dit model mogen vervaardigen. David Pierre, teamleider Montage, deelt die gevoelens en is vastberaden door zijn verantwoordelijkheidsgevoel: “nu is het aan ons om er alles aan te doen om de verwachte kwaliteit te leveren." En of er genoeg werk op de plank ligt: terwijl er momenteel elk uur zestig E-3008's van de band rollen, kan de productiecapaciteit worden verhoogd tot 1.200 wagens per dag, afhankelijk van de vraag van de klant.