SKIP TO CONTENT

ONTDEK DE NIEUWE 408 MET INFLUENCERS

Le 21 december 2022

10 minuten leestijd

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je in
Van 14 november tot 2 december 2022 vonden in het Spaanse Sitges de eerste internationale 408-tests plaats voor de pers en influencers. Voor deze gelegenheid nodigden we 550 journalisten en 50 influencers uit. Zij konden Catalonië enkele kilometers afleggen om kennis te maken met de nieuwste berline van het merk van de leeuw: de Peugeot 408.
Allure, Emotie en Excellentie in Spanje
De katachtige en dynamische berline liet zich van zijn beste en meest elegante kant zien op de Catalaanse wegen onder het nieuwsgierige oog van de fotografen en camera's. Met zijn onmiskenbare stijl aarzelde de nieuwe 408 niet om vol trots de show te stelen met zijn grootste troeven.
Allure, Emotie en Excellentie in Spanje
De katachtige en dynamische berline liet zich van zijn beste en meest elegante kant zien op de Catalaanse wegen onder het nieuwsgierige oog van de fotografen en camera's. Met zijn onmiskenbare stijl aarzelde de nieuwe 408 niet om vol trots de show te stelen met zijn grootste troeven.
Drie routes, een 408 en zes influencers: 18 mogelijkheden
Gelegen op minder dan een uur ten zuidwesten van Barcelona, is Sitges strategisch het ideale vertrekpunt om enkele van de wonderen van Catalonië te ontdekken.
Drie routes, een 408 en zes influencers: 18 mogelijkheden
Gelegen op minder dan een uur ten zuidwesten van Barcelona, is Sitges strategisch het ideale vertrekpunt om enkele van de wonderen van Catalonië te ontdekken.
Drie routes (58,3 km in 1 uur, 82 km in 1 uur 30 minuten en 178 km in 2 uur 50 minuten) bestaande uit kronkelige wegen en snelwegen, zijn zorgvuldig uitgestippeld om de influencers een zo compleet mogelijke rijervaring te bieden met de Peugeot 408.
Drie routes (58,3 km in 1 uur, 82 km in 1 uur 30 minuten en 178 km in 2 uur 50 minuten) bestaande uit kronkelige wegen en snelwegen, zijn zorgvuldig uitgestippeld om de influencers een zo compleet mogelijke rijervaring te bieden met de Peugeot 408.
De influencers laten van zich horen // De influencers spreken
6 influencers afkomstig uit heel Europa namen deel aan de testrit. De auto-experten stapten om de beurt in de nieuwe 408. Wie zijn deze influencers? Wat is hun relatie met hun gemeenschap? En vooral: wat is hun mening over hun testrit met de 408?
Telva SOMOZA
 

Instagram : @telvasv / 35,7 K followers

Blog : Neomotor

Ik ben Telva Somoza en ik woon in Spanje. Ik ben community manager van Prensa Ibérica, de uitgeverij waartoe meer dan 22 nationale kranten behoren, zoals El Periódico de Catalunya, Sport, Levante en Faro de Vigo.
Ik ben Telva Somoza en ik woon in Spanje. Ik ben community manager van Prensa Ibérica, de uitgeverij waartoe meer dan 22 nationale kranten behoren, zoals El Periódico de Catalunya, Sport, Levante en Faro de Vigo.

Haar community

 

Mijn community groeide snel dankzij al mijn contacten in de autowereld. Mijn publiek bestaat uit mannen tussen 25 en 45 jaar - allemaal autoliefhebbers natuurlijk! Ze waarderen dat ik mijn rijervaring met hen deel en wat dat emotioneel met hen doet.

Mijn gemeenschap vertrouwt mij in de manier waarop ik mijn inhoud verspreid: ik bied hen zowel algemene informatie als elementen voor verdere training.

Haar mening over de evolutie van het merk Peugeot

 

Voor mij is het alsof het merk een upgrade kreeg, in termen van kwaliteit en vooral in termen van merkidentiteit en gepercipieerde kwaliteit. Tegenwoordig lijken mensen veel duurdere wagens te kopen dan 10 jaar geleden. Dat is meer in lijn met een meer mature cliënteel. Ik herinner me dat toen ik een tiener was, iedereen op zoek was naar die beroemde 206's, maar nu willen we meer dan dat.

Laurent SCHMIDT
 

Instagram : @schmidt.laurent / 18,2 K followers

Chaîne Youtube : 212 K abonnés

Ik ben Laurent Schmidt uit Frankrijk. Ik ben autodesigner en maak ook YouTube-video's. Daarnaast test ik regelmatig wagens van Peugeot.
Ik ben Laurent Schmidt uit Frankrijk. Ik ben autodesigner en maak ook YouTube-video's. Daarnaast test ik regelmatig wagens van Peugeot.

Zijn eerste stappen als auto-influencer

 

Ik ben eerlijk gezegd bij toeval in deze wereld beland. Ik plaatste geregeld foto's van mijn werk als autodesigner op Instagram en begon steeds meer views te krijgen. Na verloop van tijd nodigden verschillende autoproducenten mij uit. Uiteraard hield ik van die sfeer en het feit dat ik nu wagens mocht testen in een bevoorrechte omgeving. Het voelde alsof mijn kinderdroom in vervulling ging.

Zijn community

 

Mijn gemeenschap is net als ik: dertigers met een passie voor wagens. Ik denk dat ze genieten van mijn video's door de manier waarop ik in detail ga, de diepte van mijn beschrijvingen.

Ik waardeer echt de erkenning die ik krijg van mijn gemeenschap, ik hoor graag hun mening over de content die ik maak en beantwoord steeds hun vragen. Dankzij zulke uitwisselingen kan ik mijn inhoud voortdurend verbeteren.

Zijn mening over de evolutie van het merk Peugeot

 

Ik ben groot fan van de richting die ze zijn ingeslagen. Je voelt dat het merk meer "premium" wil worden om een nieuwe plaats in te nemen ten opzichte van de concurrentie. Ik vind het fantastisch, omdat ik al heel lang van Peugeot houd. Om te zien dat het merk zichzelf vernieuwt terwijl het in dezelfde wereld blijft, vind ik echt cool.

Bernd CONRAD
 

Instagram : @autonotizen / 5 671 followers

Chaîne YouTube : 60 K abonnés

Site : Autonotizen

Ik ben Bernd Conrad uit Duitsland. Ik richtte de auto-website en YouTube-kanaal Autonotizen op. Daarbij ben ik content creator voor motorsport en motor media.
Ik ben Bernd Conrad uit Duitsland. Ik richtte de auto-website en YouTube-kanaal Autonotizen op. Daarbij ben ik content creator voor motorsport en motor media.

Zijn community

 

Mijn website heeft tussen de 100.000 en 120.000 bezoekers per maand en de video's op mijn YouTube-kanaal worden maandelijks ongeveer 800.000 keer bekeken. Mijn content heeft betrekking op alle soorten wagens: van kleine tot echte sportwagens. Mijn doelgroep is tussen 25 en 54 jaar oud.

De geliefkoosde content van zijn gemeenschap

 

Mijn gemeenschap geniet het meest van de beschrijving van een wagen van a tot z: van het interieur tot het exterieur, het rijgedrag, de prijzen maar ook de vergelijking met de concurrentie. Mijn volgers en abonnees ontvangen het liefst zoveel mogelijk informatie over wagens.

Carla WELT
 

Instagram : @carlabelle.ch / 2 204 followers

Ik ben Carla Welti. ik woon in Zwitserland, waar ik een agency voor automotive content creation en social media management heb opgericht. Daarnaast ben ik influencer op Instagram.
Ik ben Carla Welti. ik woon in Zwitserland, waar ik een agency voor automotive content creation en social media management heb opgericht. Daarnaast ben ik influencer op Instagram.

Haar eerste stappen als auto-influencer

 

Auto's behoren tot mijn DNA. Ik ben er bij wijze van spreken als kind in gevallen. Drie jaar geleden kreeg ik de kans om een vriend van me te vergezellen op een autorace en daar is het allemaal begonnen.

Haar community

 

Mijn publiek is vrij divers. Het bestaat uit motorsportliefhebbers, zoals ik, die mijn mening over wagens willen horen, maar ook mensen die mij gewoon graag volgen in mijn dagelijks leven, dat ik regelmatig deel op Instagram.

Haar mening over de evolutie van het merk Peugeot

 

Ik moet toegeven dat ik behoorlijk onder de indruk ben: Ik hou echt van de verandering die het merk heeft doorgevoerd. De laatste tijd merk ik dat ze zich echt richten op comfort én design. Ik hou echt van de koers die het merk nu vaart.

Mario HERRAIZ
 

Instagram : @herraizm / 21 K followers

Chaîne Youtube : 40 K abonnés

Ik ben Mario Herraìz, een Spaanse autojournalist. Ik ben een van de oprichters van Topes de Gama, een van de meest invloedrijke digitale kanalen in Spanje. Ik ben ook mede-oprichter van Car Unplugged, een YouTube-kanaal gespecialiseerd in wagens dat elke dag in volgersaantal groeit.
Ik ben Mario Herraìz, een Spaanse autojournalist. Ik ben een van de oprichters van Topes de Gama, een van de meest invloedrijke digitale kanalen in Spanje. Ik ben ook mede-oprichter van Car Unplugged, een YouTube-kanaal gespecialiseerd in wagens dat elke dag in volgersaantal groeit.

Zijn community

Mijn publiek is vrij groot en ik ben blij te zien dat het aantal vrouwen onder mijn volgers en abonnees toeneemt. Gewoonlijk vertegenwoordigt het vrouwelijke publiek bij dit soort thema's 8% tot 10%. Vandaag is ongeveer 45% van mijn volgers en abonnees vrouwelijk, iets wat ik geweldig vind! Met mijn community kan ik dagelijks een zeer directe dialoog aangaan over mijn ervaringen die ik deel over nieuwe wagens. Dat vind ik persoonlijk erg leuk.

Zijn mening over de evolutie van het merk Peugeot

 

Ik merk dat Peugeot zich positioneert richting premium, maar allesbehalve het conservatieve en klassieke premium: Peugeot focust zich op stijl en blijft erg eigentijds.

Morgan KOHLER
 

Instagram : @meg.kohler / 8 460 followers

Chaîne YouTube

Ik ben Megan Kohler en ben afkomstig uit Zwitserland. Ik leid een communicatiebedrijf dat gespecialiseerd is in horloges en auto's, van motorsport tot klassieke en modernere wagens.
Ik ben Megan Kohler en ben afkomstig uit Zwitserland. Ik leid een communicatiebedrijf dat gespecialiseerd is in horloges en auto's, van motorsport tot klassieke en modernere wagens.

Haar eerste stappen als auto-influencer

 

Omdat ik gepassioneerd ben door auto's, horloges en ook fotografie, begon ik daarover content te delen op Instagram. Na verloop van tijd groeide mijn pagina, tot mijn grote verbazing en vreugde!

Haar community

 

Ik kan rekenen op een grote achterban van liefhebbers van klassieke, moderne wagens, motorsport en horloges. Al die terreinen zijn verwant en mijn volgers komen niet allemaal om dezelfde reden, maar omdat ik hen inhoud aanbied die deze thema's vermengt.

Haar mening over de evolutie van het merk Peugeot

 

Ik denk dat het merk de goede richting uitgaat, door designs te maken die anders zijn dan wat we van Peugeot gewend zijn. Tegelijkertijd behouden ze hun identiteit. Ze durven andere dingen uit te proberen en toch vertrouwd te blijven. Van mij mogen ze dat pad blijven bewandelen!

ONTDEK AL ONZE ARTIKELS