SKIP TO CONTENT

Nieuwe Peugeot 508: een katachtigere berline dan ooit

8 Maart

10 minuten leestijd

Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?  Schrijf je hier in  
De tweede versie van de Peugeot 508 - in 2018 uitgeroepen tot "Mooiste auto van het jaar" - is nog niet versleten! Nu hij zijn 5e verjaardag nadert, is het tijd voor een restyling van de Franché-Comté berline. Nieuw silhouet, nieuwe motor en nieuw comfort: de nieuwe 508 beschikt nog steeds over voldoende kwaliteit onder de motorkap!

Allure: een nieuw logo en een katachtig silhouet

Een waanzinnige allure van buitenaf
PEUGEOT presenteert een nieuw design voor zijn silhouetten van topkwaliteit: de voorkant is dynamischer en in het midden voorzien van het nieuwe logo van het merk. De nieuwe 508 brengt moderniteit door het grillemotief volledig te integreren in het profiel van de bumper.
Een waanzinnige allure van buitenaf
PEUGEOT presenteert een nieuw design voor zijn silhouetten van topkwaliteit: de voorkant is dynamischer en in het midden voorzien van het nieuwe logo van het merk. De nieuwe 508 brengt moderniteit door het grillemotief volledig te integreren in het profiel van de bumper.
Deze modellen zijn voorzien van een nieuwe lichtsignatuur met drie klauwen aan de voorzijde. Ze zijn geïntegreerd in de extreem slanke Matrix LED-koplampen met hun unieke design, die op alle versies zijn gemonteerd. Aan de achterzijde beschikken de nieuwe LED-koplampen over het kenmerkende drieklauwendesign met scrollende richtingaanwijzers.
Deze modellen zijn voorzien van een nieuwe lichtsignatuur met drie klauwen aan de voorzijde. Ze zijn geïntegreerd in de extreem slanke Matrix LED-koplampen met hun unieke design, die op alle versies zijn gemonteerd. Aan de achterzijde beschikken de nieuwe LED-koplampen over het kenmerkende drieklauwendesign met scrollende richtingaanwijzers.

... en binnenin!

In het interieur van de nieuwe 508 en 508 SW zie je meteen de evolutie naar een hogere klasse en ligt de nadruk op de kwaliteit en de moderniteit van de materialen, net als op de nieuwe, gestroomlijnde bediening van de versnellingsbak voor een betere ervaring en meer ergonomie.
In het interieur van de nieuwe 508 en 508 SW zie je meteen de evolutie naar een hogere klasse en ligt de nadruk op de kwaliteit en de moderniteit van de materialen, net als op de nieuwe, gestroomlijnde bediening van de versnellingsbak voor een betere ervaring en meer ergonomie.

Excellentie: nieuwe ultra-efficiënte PLUG-IN HYBRID motoren

Twee plug-in hybrid 2WD motoren

  • NIEUWE PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 150 pk (110 kW) PureTech-motor en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps automatische e-EAT8-versnellingsbak.  
 
  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 180 pk (132 kW) PureTech-motor en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps automatische e-EAT8-versnellingsbak.

Twee plug-in hybrid 2WD motoren

  • NIEUWE PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 150 pk (110 kW) PureTech-motor en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps automatische e-EAT8-versnellingsbak.  
 
  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: 2-wielaandrijving / combinatie van een 180 pk (132 kW) PureTech-motor en een 81 kW elektromotor gekoppeld aan de 8-traps automatische e-EAT8-versnellingsbak.

De 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED-versies bieden een door PEUGEOT SPORT ontwikkelde oplaadbare hybride motor met vierwielaandrijving.

 

De Li-ion batterij van de 180, 225 en 360 plug-in hybrid beschikt over een vermogen van 12,4 kWh en een vermogen van 102 kW. Met een 7,4 kW Wallbox (32 A) en met de 7,4 kW enkelfasige on-board lader laad je volledig op in 1 uur en 40 minuten.

 

De 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED-versies bieden een door PEUGEOT SPORT ontwikkelde oplaadbare hybride motor met vierwielaandrijving.

 

De Li-ion batterij van de 180, 225 en 360 plug-in hybrid beschikt over een vermogen van 12,4 kWh en een vermogen van 102 kW. Met een 7,4 kW Wallbox (32 A) en met de 7,4 kW enkelfasige on-board lader laad je volledig op in 1 uur en 40 minuten.

 

Twee thermische motoren

  • PureTech 130 EAT8: de 3-cilinder, 1,2-liter benzinemotor met 130 pk wordt gecombineerd met de EAT 8 8-traps automatische versnellingsbak en een Stop & Start systeem.

 

  • BlueHdi 130 EAT8: de 4-cilinder, 1,5-liter dieselmotor met 130 pk wordt gecombineerd met de 8-traps EAT8-automaat en een Stop & Start-systeem. De Li-ion batterij van de 180, 225 en 360 plug-in hybrides beschikt over een vermogen van 12,4 kWh en een vermogen van 102 kW. Met een 7,4 kW Wall Box (32 A) en met de 7,4 kW enkelfasige on-board lader laad je volledig op in 1 uur en 40 minuten.F54

Twee thermische motoren

  • PureTech 130 EAT8: de 3-cilinder, 1,2-liter benzinemotor met 130 pk wordt gecombineerd met de EAT 8 8-traps automatische versnellingsbak en een Stop & Start systeem.

 

  • BlueHdi 130 EAT8: de 4-cilinder, 1,5-liter dieselmotor met 130 pk wordt gecombineerd met de 8-traps EAT8-automaat en een Stop & Start-systeem. De Li-ion batterij van de 180, 225 en 360 plug-in hybrides beschikt over een vermogen van 12,4 kWh en een vermogen van 102 kW. Met een 7,4 kW Wall Box (32 A) en met de 7,4 kW enkelfasige on-board lader laad je volledig op in 1 uur en 40 minuten.F54
Emotie: ultramoderne technologie voor ongekend rijplezier

De nieuwe PEUGEOT i -Cockpit®.

Het compacte stuurwiel vertienvoudigt het rijplezier door zijn unieke beweeglijkheid en precisie:

 

  • Op het stuur gemonteerde bediening van het multimediasysteem;
  • Nieuw wapenschild in het midden;
  • 12-inch digitaal instrumentenpaneel met nieuwe weergavemodi die vanaf het stuur kunnen worden gewijzigd;
  • Het centrale 10-inch HD-touchscreen bevindt zich in het midden van het dashboard;
  • Pianotoetsen met snelkoppelingen naar het hoofdmenu;
  • Nieuwe keuzeschakelaar voor de automatische versnellingsbak;
  • Voor hybride versies: Remknop (B) om regeneratief remmen te activeren. In de benzineversie is deze vervangen door een Manual-knop (M), waarmee je handmatig de versnelling kunt kiezen waarin je je bevindt met behulp van de hendels achter het stuurwiel.

De nieuwe PEUGEOT i -Cockpit®.

Het compacte stuurwiel vertienvoudigt het rijplezier door zijn unieke beweeglijkheid en precisie:

 

  • Op het stuur gemonteerde bediening van het multimediasysteem;
  • Nieuw wapenschild in het midden;
  • 12-inch digitaal instrumentenpaneel met nieuwe weergavemodi die vanaf het stuur kunnen worden gewijzigd;
  • Het centrale 10-inch HD-touchscreen bevindt zich in het midden van het dashboard;
  • Pianotoetsen met snelkoppelingen naar het hoofdmenu;
  • Nieuwe keuzeschakelaar voor de automatische versnellingsbak;
  • Voor hybride versies: Remknop (B) om regeneratief remmen te activeren. In de benzineversie is deze vervangen door een Manual-knop (M), waarmee je handmatig de versnelling kunt kiezen waarin je je bevindt met behulp van de hendels achter het stuurwiel.

Het PEUGEOT i-Connect® Advanced-systeem

De nieuwe 508 biedt een geconnecteerde en ergonomische belevenis dankzij het nieuwe infotainmentsysteem waarmee iedereen - naargelang zijn of haar vaardigheden en wensen - kan genieten van het beste van de wereld van smartphones en de wagen. Twee telefoons kunnen tegelijkertijd via Bluetooth worden aangesloten. Vier USB-aansluitingen vervolledigen het aangesloten apparaat. De PEUGEOT i -Connect Advanced is ook uitgerust met een krachtig en efficiënt TomTom®- geconnecteerd navigatiesysteem en "OK Peugeot" spraakherkenning.

Het PEUGEOT i-Connect® Advanced-systeem

De nieuwe 508 biedt een geconnecteerde en ergonomische belevenis dankzij het nieuwe infotainmentsysteem waarmee iedereen - naargelang zijn of haar vaardigheden en wensen - kan genieten van het beste van de wereld van smartphones en de wagen. Twee telefoons kunnen tegelijkertijd via Bluetooth worden aangesloten. Vier USB-aansluitingen vervolledigen het aangesloten apparaat. De PEUGEOT i -Connect Advanced is ook uitgerust met een krachtig en efficiënt TomTom®- geconnecteerd navigatiesysteem en "OK Peugeot" spraakherkenning.
Rijplezier en comfort
Rijplezier zit meer dan ooit in de genen van de nieuwe PEUGEOT 508, met zijn voorbeeldige wegligging, ultiem rijcomfort, ongekend rijplezier en een perfect stuurgedrag in de stad. Voor de PEUGEOT SPORT ENGINEERED-versie pasten de ingenieurs van PEUGEOT SPORT het chassis aan met specifieke instellingen om een uitzonderlijk hoog niveau van comfort en weggedrag te bereiken. De nieuwe PEUGEOT 508 biedt een uitgebreide uitrusting, die van reizen en mobiliteit een plezier maakt:

Rijplezier en comfort

Rijplezier zit meer dan ooit in de genen van de nieuwe PEUGEOT 508, met zijn voorbeeldige wegligging, ultiem rijcomfort, ongekend rijplezier en een perfect stuurgedrag in de stad. Voor de PEUGEOT SPORT ENGINEERED-versie pasten de ingenieurs van PEUGEOT SPORT het chassis aan met specifieke instellingen om een uitzonderlijk hoog niveau van comfort en weggedrag te bereiken. De nieuwe PEUGEOT 508 biedt een uitgebreide uitrusting, die van reizen en mobiliteit een plezier maakt:
  • Ergonomisch ontworpen zetels met elektrische verstelmogelijkheden... met pneumatische massage en stoelverwarming!
  • Slimme en royale opbergruimtes;
  • Airconditioning uitgerust met het AQS (Air Quality System), dat de luchtkwaliteit continu controleert;
  • FOCAL® Premium Hi-Fi systeem met 10 luidsprekers en exclusieve gepatenteerde technologieën. Een verjongende restyling voor de nieuwe 508, die zich resoluut op de toekomst richt.
  • Ergonomisch ontworpen zetels met elektrische verstelmogelijkheden... met pneumatische massage en stoelverwarming!
  • Slimme en royale opbergruimtes;
  • Airconditioning uitgerust met het AQS (Air Quality System), dat de luchtkwaliteit continu controleert;
  • FOCAL® Premium Hi-Fi systeem met 10 luidsprekers en exclusieve gepatenteerde technologieën. Een verjongende restyling voor de nieuwe 508, die zich resoluut op de toekomst richt.
Een restyling die echt een verjonging betekent voor de nieuwe 508, die zich resoluut op de toekomst richt.   
ONTDEK AL ONZE ARTIKELS