SKIP TO CONTENT
EV Cible

September, 2023

4 minuten leestijd

Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?
Wil je onze nieuwsbrieven ontvangen?

De designfase van de E-3008 vanop de eerste rij meemaken:

een verrassende ervaring!

 

Gedurende het ontwerpproces wordt een model verschillende keren aan een panel van klanten gepresenteerd om hun indrukken en opmerkingen te verzamelen, totdat het uiteindelijke ontwerp is gerealiseerd. En tijdens alle ontwerpfasen maakte de nieuwe E-3008 een overtuigende indruk! Hieronder een selectie van de eerste reacties.

De designfase van de E-3008 vanop de eerste rij meemaken:

een verrassende ervaring!

 

Gedurende het ontwerpproces wordt een model verschillende keren aan een panel van klanten gepresenteerd om hun indrukken en opmerkingen te verzamelen, totdat het uiteindelijke ontwerp is gerealiseerd. En tijdens alle ontwerpfasen maakte de nieuwe E-3008 een overtuigende indruk! Hieronder een selectie van de eerste reacties.

 

Wanneer de designteams starten met het ontwerp van een nieuw model zoals de E-3008, moeten ze naar de lange termijn kijken om de trends van morgen uit te vinden. De enige externe maatstaf om te weten of ze op de goede weg zijn, is de test waarbij de wagen wordt voorgesteld aan een panel van klanten. Naarmate het project vordert, zijn er 4 belangrijke fasen in het proces van klantenbetrokkenheid.

Vier stappen om te overtuigen!

 

  1. De concepttest. Een fysiek model op een schaal van 1. Dit biedt informatie over de intenties en geeft een idee van het potentieel van de vormen, de afmetingen en het belang van de voorgestelde kenmerken.
  2. De aantrekkelijkheidstest. Enkele tientallen mensen worden uitgenodigd om de styling te beoordelen van een model waarvan ze het merk niet kennen. In dit stadium moet het model verrassend uit de hoek komen als het binnen 3 jaar het grote publiek wil aanspreken.
  3. De industriële productieverbintenistest. Eendagstesters komen uit Frankrijk en Europa. Ze krijgen enkele uren de tijd om zich onder te dompelen in de wagen, zowel van binnen als van buiten, om vervolgens een vragenlijst te beantwoorden en ten slotte aan te geven of ze interesse hebben om het model te kopen.
  4. De pre-lanceringstest. Een definitief model, een van de eerste die wordt geproduceerd, wordt tentoongesteld in showroommodus naast zijn belangrijkste concurrenten. Dé manier om jezelf te profileren!

Vier stappen om te overtuigen!

 

  1. De concepttest.. Een fysiek model op een schaal van 1. Dit biedt informatie over de intenties en geeft een idee van het potentieel van de vormen, de afmetingen en het belang van de voorgestelde kenmerken.
  2. De aantrekkelijkheidstest. Enkele tientallen mensen worden uitgenodigd om de styling te beoordelen van een model waarvan ze het merk niet kennen. In dit stadium moet het model verrassend uit de hoek komen als het binnen 3 jaar het grote publiek wil aanspreken.
  3. De industriële productieverbintenistest. Eendagstesters komen uit Frankrijk en Europa. Ze krijgen enkele uren de tijd om zich onder te dompelen in de wagen, zowel van binnen als van buiten, om vervolgens een vragenlijst te beantwoorden en ten slotte aan te geven of ze interesse hebben om het model te kopen.
  4. De pre-lanceringstest. Een definitief model, een van de eerste die wordt geproduceerd, wordt tentoongesteld in showroommodus naast zijn belangrijkste concurrenten. Dé manier om jezelf te profileren!

Een onvergetelijke ontmoeting!

 

Tijdens deze reis leidden de ontmoetingen tussen de nieuwe E-3008 en zijn publiek tot uiteenlopende reacties. De ontdekking van een elektrische Fastback SUV was een echte verrassing voor de geselecteerde testpanels. Futuristisch, krachtig, kwalitatief, begerenswaardig, hightech... de superlatieven schieten tekort voor een wagen die je zin geeft om de baan op te trekken en te genietenvan zijn mooie exterieurdesign. Ook het interieur maakt meteen indruk met zijn panoramische i-Cockpit®. Vooral het grote 21-inch gebogen HD-paneel illustreert de verandering. Het gebruik van hoogwaardige materialen creëert een gevoel van welzijn, zelfs aan de passagierskant. De ergonomie is zo ontworpen dat alle functies binnen handbereik liggen, waardoor sommigen zelfs het gevoel hebben dat ze achter het stuur van een vluchtsimulator zitten! De overstap naar een geheel nieuwe generatie wagens bezorgt je een onbeschrijflijk gevoel.

Een onvergetelijke ontmoeting!

 

Tijdens deze reis leidden de ontmoetingen tussen de nieuwe E-3008 en zijn publiek tot uiteenlopende reacties. De ontdekking van een elektrische Fastback SUV was een echte verrassing voor de geselecteerde testpanels. Futuristisch, krachtig, kwalitatief, begerenswaardig, hightech... de superlatieven schieten tekort voor een wagen die je zin geeft om de baan op te trekken en te genietenvan zijn mooie exterieurdesign. Ook het interieur maakt meteen indruk met zijn panoramische i-Cockpit®. Vooral het grote 21-inch gebogen HD-paneel illustreert de verandering. Het gebruik van hoogwaardige materialen creëert een gevoel van welzijn, zelfs aan de passagierskant. De ergonomie is zo ontworpen dat alle functies binnen handbereik liggen, waardoor sommigen zelfs het gevoel hebben dat ze achter het stuur van een vluchtsimulator zitten! De overstap naar een geheel nieuwe generatie wagens bezorgt je een onbeschrijflijk gevoel.

Vragen ruimen plaats voor tevredenheid!

 

Bovendien hadden sommige mensen al snel door dat het om een elektrische wagen ging, ook al was daar nog geen informatie over vrijgegeven. Vanzelfsprekend roept dat de gebruikelijke vragen over het rijbereik op. Met een rijbereik tot 700 km liet de E-3008 de vraagtekens meteen verdwijnen, want het panel begreep meteen dat deze wagen de verwachte veelzijdigheid kan bieden. Wat hun behoeften of gezinssituatie ook waren, iedereen kon zichzelf inbeelden achter het stuur van deze snelle SUV. De tweede bekommernis? Ruimte. Ook in dit geval wist de E-3008 meteen te overtuigen: het Fastback-profiel doet op geen enkele manier afbreuk aan de laadcapaciteit van de koffer van 520 liter. De nieuwe E-3008 is een echte SUV van de nieuwe generatie die klanten meteen voor zich wint!

Vragen ruimen plaats voor tevredenheid!

 

Bovendien hadden sommige mensen al snel door dat het om een elektrische wagen ging, ook al was daar nog geen informatie over vrijgegeven. Vanzelfsprekend roept dat de gebruikelijke vragen over het rijbereik op. Met een rijbereik tot 700 km liet de E-3008 de vraagtekens meteen verdwijnen, want het panel begreep meteen dat deze wagen de verwachte veelzijdigheid kan bieden. Wat hun behoeften of gezinssituatie ook waren, iedereen kon zichzelf inbeelden achter het stuur van deze snelle SUV. De tweede bekommernis? Ruimte. Ook in dit geval wist de E-3008 meteen te overtuigen: het Fastback-profiel doet op geen enkele manier afbreuk aan de laadcapaciteit van de koffer van 520 liter. De nieuwe E-3008 is een echte SUV van de nieuwe generatie die klanten meteen voor zich wint!