CORONAVIRUS | PEUGEOT BLIJFT VOOR JOU BESCHIKBAAR MEER INFORMATIE

PLUG-IN HYBRIDETECHNOLOGIE

/image/23/7/pc05-hedader-peugeot-508phev-2018-004-fr.535211.18.632237.jpg
/image/23/7/pc05-hedader-peugeot-508phev-2018-004-fr.535211.18.632237.jpg

Als technologisch pionier pakt PEUGEOT de energietransitie aan in de overtuiging dat technologie nog altijd het rijplezier ten goede dient te komen.  Plug-in hybridetechnologie combineert twee energiebronnen om zich te verplaatsen: een elektromotor met oplaadbare batterij en een benzinemotor. Zo kan over korte afstanden 100% elektrisch worden gereden (tot 59 km autonomie WLTPi, 69 km NEDCi) en voor langere ritten de benzinemotor worden benut.

PEUGEOT beschikt over een hybridegamma dat bestaat uit de 508, 508 SW en SUV 3008 (ook met vierwielaandrijving).

/image/22/7/peugeot-3008phev-hy4-1809pb-002.632227.jpg

HYBRIDE AANDRIJVING

Elektromotor gecombineerd met een benzinemotor

/image/22/9/peugeot-hybrid-2018-005-fr-hd.632229.jpg

BENZINEMOTOR

De 1.6 PureTech is aangepast, meer bepaald door toevoeging van een alternator-startmotor en een specifieke koeling. Het vermogen bedraagt 180 pk voor de HYBRID en 200 pk voor de HYBRID4.

NIEUWE ELEKTRISCH BEDIENDE AUTOMAAT 

De PureTech-motor is gekoppeld aan de nieuwe  e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission - 8 speeds) achttrapsautomaat die speciaal is ontwikkeld voor de PLUG-IN HYBRID motoren van PEUGEOT.  Met deze transmissie stuurt de elektromotor 110 pk/80 kW naar de voorwielen.

/image/23/3/hybride-resized.632233.jpg

OPTIMALE EN ONMERKBARE OMSCHAKELING 

Om te schakelen tussen elektrische en thermische aandrijving is de koppelomvormer van verbrandingsmotoren vervangen door een meervoudige natte plaatkoppeling. Deze aanpassingen resulteren in een koppelwinst van 60 Nm, wat de responsiviteit ten goede komt. 

ELEKTRISCHE ACHTERWIELAANDRIJVING  

Bij de HYBRID4 versies is de meervoudig geleide achterwielaandrijving uitgerust met een elektromotor van 110 pk/80 kW met het oog op vierwielaandrijving. Al deze technologie gaat niet ten koste van de binnenruimte.

BATTERIJ

Autonomie tot 59 km WLTP

/image/23/6/peugeot-508phev-2018-012-fr.536575.43.632236.jpg

De hoogspanningsbatterij is van het type lithium-ion (300 V) en bevindt zich onder de 2e zetelrij, zowel bij de HYBRID als bij de HYBRID4 (vierwielaandrijving) uitvoeringen. Deze batterij heeft een capaciteit van 11,8 kWhi tot 13,2 kWhi. Deze capaciteit garandeert een autonomie met 100% elektrische aandrijving van 59 kilometer WLTPi (69 kilometer NEDCi. De batterij wordt geleverd met een garantie van 8 jaar of 160.000 km voor 70% van de laadcapaciteit.

 Om zo weinig mogelijk CO2 uit te stoten, rij je in de stad beter 100% elektrisch. De verbrandingsmotor treedt dan pas in werking vanaf een snelheid van 135 km/u. 

OPLADEN

EENVOUDIG EN SNEL

/image/22/8/peugeot-3008phev-hy4-2018-007-fr.632228.jpg

De laadklep is discreet geïntegreerd in de linker achtervleugeli. Het laadsysteem bevindt zich onder de vloer van de bagageruimte.

De batterij wordt opgeladen:

  • in minder dan 7 uur via een gewoon stopcontact (3,7 kW, 8 A lader)
  • in 4 uur via een stopcontact type Green’up® (3,7 kW, 14 A lader)
  • in minder dan 1u45 met een Wallbox van 7,4 kW of meer(7,4 kW, 32 A lader in optie).

Je kan je wagen zowel thuis als op het werk opladen. Met onze dienst Charge My Cari kan je ritten eenvoudig plannen en je wagen onderweg opladen via publieke laadpalen.

NIEUWE FUNCTIES

VOOR INNOVATIEF RIJGENOT

/image/23/1/peugeot-508phev-2019-008-fr-small.632231.jpg

NIEUWE BRAKE-FUNCTIE

De bestuurder beschikt over een innovatieve Brake-functie waarmee kan worden geremd zonder het rempedaal in te trappen. Deze motorrem laadt bovendien de batterij op, bijvoorbeeld bij het bergaf rijden. In de Drive-modus volstaat het om de keuzehendel van de Shift and Park by wire automaat naar achteren te tikken om de Brake-functie in te schakelen. 

NIEUWE e-SAVE-FUNCTIE

Dankzij e-SAVE kan naar believen elektrisch worden gereden.  Zo beschikt de bestuurder over een elektrische energiereserve die onderweg naar believen kan worden benut. Deze energiereserve kan bijvoorbeeld worden aangesproken in een lage-emissiezone. 

Via het menu e-SAVE op het touchscreen kan de bestuurder naar believen overschakelen naar 100% elektrische aandrijving.  

PEUGEOT i-COCKPIT®

Opwindende ervaring

/image/23/4/peugeot-3008phev-hy4-2019-004-fr.546424.63.632234.jpg

PEUGEOT i-COCKPIT®

De PEUGEOT i-Cockpit® verzamelt alle nuttige info in het gezichtsveld van de bestuurder (rijmodus, laadstatus en elektrische autonomie…). Het instrumentarium is bovendien volledig personaliseerbaar.

Een powermeter rechts op het digitale instrumentenbord vervangt de toerenteller. Hij is verdeeld in 3 duidelijk herkenbare zones:

  • de ECO zone voor ultrazuinig rijden;
  • de POWER zone voor een meer dynamische rijstijl;
  • de CHARGE zone met aanduiding van energierecuperatie om de batterij op te laden, met name bij het vertragen.

Aan weerszijden van het instrumentenbord bevinden zich twee meters, één voor de brandstof en één voor de batterijlading. Onder beide meters wordt ook de resterende autonomie aangegeven in km.

UNIEKE RIJERVARING

Uitgekiende & intuïtieve ergonomie

i echec de chargement du média

Tijdens het opladen worden ook de gerecupereerde elektrische autonomie, de gerecupereerde batterijlading, de batterijlaadsnelheid en de resterende laadduur voor een volledig opgeladen batterij aangegeven. 

Op het touchscreen verschijnt ook een specifiek hybridemenu. Die biedt toegang tot nieuwe informatie:

  • een pagina voor de energiestromen die de werking van het hybridesysteem illustreert;
  • laadpalen en tankstations in de POI's;
  • het rijbereik met volelektrische aandrijving;
  • het totale rijbereik (elektrisch + thermisch).

MYPEUGEOT®

Altijd geconnecteerd met je wagen

/image/23/5/508phev.632235.png

Voor maximale bewegingsvrijheid is de mobiele app MyPeugeot uitgebreid. Hiermee kan nu altijd en overal de batterij op afstand worden opgeladen, de laadstatus worden opgevraagd, het interieur vooraf worden gekoeld of verwarmd of het brandstof- of elektriciteitsverbruik worden geëvalueerd.

ZET EEN STAP VERDER

PEUGEOT 3008 HYBRID4 :

  • WLTP (1) waarden: Gemiddelde autonomie: 59 kmi / Gemengde CO2-uitstoot: 29 g/kmi / Gemengd verbruik: 1,3 l/100 kmi
  • NEDC (2) waarden: Gemiddelde autonomie: 69 kmi / Gemengde CO2-uitstoot: 34 g/kmi / Gemengd verbruik: 1,5 l/100 kmi


 PEUGEOT 508 HYBRID:

  • WLTP (1) waarden: Gemiddelde autonomie: 54 kmi / Gemengde CO2-uitstoot: 29 g/kmi / Gemengd verbruik: 1,3 l/100 kmi
  • NEDC (2) waarden: Gemiddelde autonomie: 64 kmi / Gemengde CO2-uitstoot: 32 g/kmi / Gemengd verbruik: 1,4 l/100 kmi

 PEUGEOT 508 SW HYBRID:

  • WLTP (1) waarden: Gemiddelde autonomie: 52 kmi/ Gemengde CO2-uitstoot: 30 g/kmi / Gemengd verbruik: 1,3 l/100 km
  • NEDC (2) waarden: Gemiddelde autonomie: 63 kmi / Gemengde CO2-uitstoot: 33 g/kmi / Gemengd verbruik: 1,4 l/100 kmi

(1) De vermelde waarden inzake brandstofverbruik en CO₂-uitstoot zijn conform WLTP homologatie (EU Richtlijn 2017/948). Vanaf 1 september 2018 worden nieuwe wagens gehomologeerd op basis van een wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een meer realistische procedure voor het meten van brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Deze meer realistische WLTP-procedure vervangt de bestaande Europese NEDC-procedure. Door de meer realistische testomstandigheden liggen het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot gemeten met de WLTP-procedure doorgaans hoger dan de waarden gemeten met de NEDC-procedure. Deze waarden kunnen bovendien variëren in functie van de uitrusting, opties en gemonteerde banden. Voor meer informatie kan je terecht bij jouw dealer. Meer informatie vind je op de PEUGEOT website van jouw land.

(2) Waarden conform WLTP. Vanaf 1 september 2018 worden nieuwe wagens gehomologeerd op basis van een wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een meer realistische procedure voor het meten van het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en de autonomie van plug-in hybridewagens. Deze meer realistische WLTP-procedure vervangt de bestaande Europese NEDC-procedure. De autonomie van plug-in hybridewagens gemeten met de WLTP-procedure is dan ook veelal kleiner dan gemeten met de NEDC-procedure. De vermelde autonomiewaarden zijn gemiddelde waarden voor de wagens van het gamma. Deze waarden kunnen variëren in functie van de uitrusting,opties en gemonteerde banden. Voor meer informatie kan je terecht bij jouw dealer.