PEUGEOT PLUG-IN HYBRID: UNIEKE RIJERVARING

PHEV

Peugeot staat bekend voor een intense en instinctieve rijervaring, ongeacht de motorisatie.

De nieuwe PLUG-IN HYBRID-motoren van Peugeot staan garant voor ongeziene rijsensaties. Met dank aan de innovatieve rijmodi.

Die bieden keuze uit diverse rijervaringen:

  • stille ZERO EMISSION modus, 100% elektrisch!
  • performante SPORT modus die alle energie benut,
  • veelzijdige HYBRID modus,
  • 4WD modus met verhoogde grip (Peugeot 3008 HYBRID4)
  • CONFORT modus die de HYBRID modus combineert met het comfort van een elektronisch gestuurde ophanging (nieuwe Peugeot 508 HYBRID)

In al deze modi kan 100% elektrisch worden gereden, afhankelijk van de batterijlading.

De hoogtechnologische HYBRID en HYBRID4 motoren staan garant voor een unieke rijervaring. Het rijden gaat bovendien vlot en intuïtief.

RIJGENOT VERZEKERD MET DE PEUGEOT i-COCKPIT®

/image/46/3/peugeot-3008phev-hy4-1809pb-003.457463.jpg

De i-Cockpit® is ondertussen een handelsmerk van Peugeot en draagt bij tot een boeiende en intuïtieve rijervaring. Voor de PLUG-IN HYBRID-versies heeft Peugeot het touchscreen en digitale instrumentenbord aangepast.

Digitaal instrumentenbord

De Peugeot i-Cockpit® van de hybridemodellen verzamelt alle nuttige info in het gezichtsveld van de bestuurder (rijmodus, laadstatus en elektrische autonomie…). Het instrumentarium is bovendien volledig personaliseerbaar.

Een powermeter rechts op het digitale instrumentenbord vervangt de toerenteller. Hij is verdeeld in 3 duidelijk herkenbare zones:

  • De ECO zone voor ultrazuinig rijden,
  • De POWER zone voor een meer dynamische rijstijl.
  • De CHARGE zone met aanduiding van energierecuperatie om de batterij op te laden, met name bij het vertragen.

 

Aan weerszijden van het instrumentenbord bevinden zich twee meters, één voor de brandstof en één voor de batterijlading. Onder beide meters wordt ook de resterende autonomie aangegeven in km.

De geselecteerde rijmodus wordt permanent aangegeven onderaan het instrumentarium zodat die desgevallend snel kan worden omgeschakeld.

Tijdens het opladen worden ook de gerecupereerde elektrische autonomie (in km), de gerecupereerde batterijlading (in procent), de batterijlaadsnelheid (in elektrische km) en de resterende laadduur voor een volledig opgeladen batterij (in uren en/of minuten) aangegeven.

/image/46/2/peugeot-508phev-1809pb-305.457462.jpg

Op het touchscreen verschijnt ook een specifiek hybridemenu. Hiervoor is een speciale toets toegevoegd aan de toggle switches. Die biedt toegang tot nieuwe informatie:

  • een pagina voor de energiestromen die de werking van het hybridesysteem illustreert;
  • een pagina voor de verbruiksstatistieken die het elektriciteitsverbruik onderscheidt van het brandstofverbruik.
  • De navigatiepagina is aangevuld met specifieke info:
  • laadpalen en tankstations in de POI's,
  • het rijbereik met volelektrische aandrijving,
  • Het totale rijbereik (elektrisch + thermisch).

De aircopagina is aangevuld met elektrische preconditionering, waarbij het interieur vooraf wordt gekoeld of verwarmd afhankelijk van de buitentemperatuur.

My Peugeot connectiviteit

Voor maximale bewegingsvrijheid is de mobiele app MyPeugeot uitgebreid. Hiermee kan nu altijd en overal de batterij op afstand worden opgeladen, de laadstatus worden opgevraagd, het interieur vooraf worden gekoeld of verwarmd of het brandstof- of elektriciteitsverbruik worden geëvalueerd.