ENGIE COFELY & PEUGEOT

engiepeugeot

ENGIE COFELY & PEUGEOT: EEN ZELFDE GEVOEL VOOR SERVICE

ENGIE Cofely is de referentie inzake het geïntegreerd beheer van facilitydiensten. Het bedrijf

biedt technische oplossingen voor de tertiaire sector – zowel overheidsinstanties als bedrijven - , de industrie, luchthavens en datacentra. De 3.000 medewerkers van de groep doen beroep op een grote vloot van 970 voertuigen, waaronder een honderdtal van het merk Peugeot. Fleet Manager Marc De Braekeleer legt ons uit waarom Peugeot tot zijn wagenpark behoort. 


WANNEER IS HET PARTNERSHIP MET PEUGEOT VAN START GEGAAN?
M.D.B.: “Wij hebben altijd met Peugeot gewerkt, al van bij het begin in 2001. Vandaag de dag voorziet onze interne mobility policy dat de starters – dat zijn mensen die minder dan drie jaar in dienst zijn – een Peugeot 308 krijgen. Pas daarna mogen ze hun eigen bedrijfswagen kiezen.”

WELKE MODELLEN MOGEN DE MEDEWERKERS DAN KIEZEN?
M.D.B.: “Onze mobility policy schrijft voor dat iedereen om het even welke wagen op de markt mag kiezen, zolang hij maar aan de vooropgestelde budgetcriteria voldoet. De keuze is dus heel groot. Toch kiezen veel van onze medewerkers opnieuw voor een Peugeot wanneer ze een nieuwe wagen moeten kiezen. Vandaag telt onze vloot heel wat modellen van Peugeot: de 308, 508, SUV 3008,…”

engiepeugeot

WAARDOOR WORDT HUN KEUZE GEDREVEN?
M.D.B.: “De lage CO2 en bijzonder interessante tarieven hebben daar zeker iets mee te maken. Op die manier kunnen ze het gebruik van hun bedrijfswagen koppelen aan een abonnement op het openbaar vervoer of een fiets, zoals dat ook voorzien is in ons akkoord. Maar ook de kwaliteit van de wagen zelf speelt een rol: sommige gebruikers zijn eerst wat onwillig. Maar na een paar maanden zijn ze zeer tevreden met hun Peugeot!”

WAT ZIJN DE BELANGRIJKSTE FACTOREN VAN TEVREDENHEID?
M.D.B.: “Ze houden van het design, vooral van dat van de 308, en weten de kwalitatieve afwerking van de binnenruimte die ‘Duits’ aandoet, te smaken. Het valt wel ’s voor dat medewerkers weigerachtig staan tegenover het kleine stuur. Maar eens ze het gewoon zijn, wordt dit net een pluspunt.”

MET WELKE VERDELER WERKEN JULLIE?
M.D.B.: “Ook hier is er sprake van vrije keuze. Iedereen mag de wagen halen bij wie hij wil. We werken wel meestal samen met Peugeot Meiser. Dat is niet alleen het dichtst bij onze kantoren, maar de heer Philippe Dubois, Key Account Manager van PSA Retail, staat in voor een onberispelijke service. We worden verwittigd van zodra een besteld voertuig beschikbaar is en alles is altijd tot in de puntjes geregeld.”

WAT ZIJN VOLGENS U, ALS FLEETMANAGER, DE STERKE PUNTEN VAN PEUGEOT?
M.D.B.: “De 308 werd in 2014 tot Auto van het Jaar uitgeroepen. Dat zegt al heel wat over de kwaliteit van het product en schept vertrouwen. Maar voor mij maakt Peugeot vooral het verschil op het vlak van de service aan de klanten. Die is echt uitzonderlijk. Elke keer dat we met Peugeot Meiser te maken hebben, worden wij als koningen ontvangen, in een professionele en aangename sfeer.”