COMPACTE PureTech-MOTOR VOOR EEN HOGER RENDEMENT

/image/03/3/peugeot-308sw-2014-030-fr.180864.379033.jpg

GEOPTIMALISEERDE MOTOREN

Om te beantwoorden aan de strengere emissienormen, heeft PEUGEOT een nieuwe familie PureTech 3-cilinder benzinemotoren ontwikkeld volgens het principe van downsizing.

Dit maakt de PureTech 3-cilindermotor lichter en compacter dan een 4-cilinder met hetzelfde vermogen. Het motorrendement en de prestaties liggen hoger en het vermogen is constant over een zeer groot bereik, waarbij het geluidsniveau aangenaam laag blijft.

Zo heeft deze motor een verbruik en CO2-uitstoot die tot 25% lager liggen, zonder dat dit ten koste gaat van het rijgenot.

Dankzij het geoptimaliseerde ontwerp van deze krachtbron konden twee versies worden ontwikkeld: een atmosferische en een drukgevoede die 40% van de componenten delen. De turboversie, met twee vermogensversies 1.2 PureTech 110 S&S en 130 S&S, werd in 2015, 2016  2017 en  2018 in zijn klasse verkozen tot Motor van het Jaar.

De krachtige PureTech motoren munten uit door hun prestaties en rijgenot, geheel in de traditie van het merk PEUGEOT dat synoniem is en blijft met een weergaloze rijervaring.

/image/03/1/peugeot-2008-1802styp001.180860.379031.jpg

ATMOSFERISCHE MOTOR

Deze dynamische en zuinige krachtbron drijft de PEUGEOT 108 en de instapversies van de PEUGEOT 208, 2008 en 308 aan.

De 1.2 PureTech 68, 1.2 PureTech 82 en 1.2 PureTech 82 S&S (Stop&Start) van deze modellen hebben een CO2-uitstoot van slechts 95 à 114 g/km.

/image/03/2/peugeot-3008-2016-154-fr.180862.379032.jpg

TURBOMOTOR

Deze krachtbron is uitgerust met een turbolader van de nieuwe generatie met hoog rendement (240.000 t/min).

Dit garandeert een optimaal compromis tussen een hoog koppel bij lage toerentallen en maximaal vermogen. 95% van het maximumkoppel is al beschikbaar tussen 1500 t/min en 3500 t/min.

De 1.2 PureTech 110 S&S en 130 S&S drijven de PEUGEOT 208, 2008, 308, 308 SW, 3008, 5008 en Partner Tepee aan.