PEUGEOT PLUG-IN HYBRID GAMMA

PHEV
PHEV

De HYBRID- en HYBRID4-motoren worden vanaf de herfst van 2019 geïntroduceerd op de nieuwe PEUGEOT 508 en 508 SW en de PEUGEOT 3008.

PEUGEOT 3008 GT HYBRID

Altijd en overal

/image/48/6/peugeot-3008phev-hy4-1809pb-001.457486.jpg

Met een ongezien vermogen voor een seriemodel van PEUGEOT krijgt het SUV-karakter van de PEUGEOT 3008 in de performante HYBRID4-uitvoering een nieuwe dimensie. Dit topmodel beschikt over 4-wielaandrijving en een vermogen van 300 pk/220 kW.

/image/48/5/peugeot-3008phev-hy4-1809tech-318.457485.jpg

Dit is de optelsom van een PureTech-benzinemotor van 200 pk/147 kW en twee elektromotoren (één vooraan en één achteraan) die elk 110 pk/80 kW leveren.

De acceleratie van 0 tot 100 km/n neemt slechts 6,5 s(1) in beslag. De batterijcapaciteit bedraagt 13,2 kWh, goed voor een 100% elektrische autonomie van 50 kilometer WLTP(2) (60 kilometer NEDC(1)).

/image/48/4/peugeot-3008phev-hy4-1809tech-317.457484.jpg

De 4WD modus zorgt voor een betere tractie op de weg en in zwaar terrein. Dat resulteert in een verhoogde grip op natte, vuile, besneeuwde of bochtige wegen doordat het vermogen gelijkmatig wordt verdeeld over de 4 wielen.

De PEUGEOT 3008 HYBRID4 combineert bovendien vierwielaandrijving met de laagste CO2-uitstoot op de markt: minder dan 49 g CO2 per kilometer WLTP(2).

De meervoudig geleide achterwielophanging staat garant voor maximaal rijcomfort achterin. Deze constructie doet geen afbreuk aan de binnenruimte noch de laadvloerhoogte.

De HYBRID4-motor is uitsluitend leverbaar op de GT-versie met exclusieve Alcantara®-bekleding in de kleur Gris Gréval die is gecombineerd met eikenhouten afwerking in de kleur Grey Oak. Diverse rijhulpsystemen zijn afkomstig van de nieuwe PEUGEOT 508, zoals adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie en rijstrookassistentie.

Enkele maanden na de lancering zal de HYBRID4-versie worden aangevuld met een voorwielaangedreven HYBRID-versie van 225 pk (165 kW) die een PureTech-benzinemotor van 180 pk/132 kW combineert met een elektromotor van 110 pk/80 kW.

PEUGEOT 508 en 508 SW HYBRID

Efficiëntie troef

De nieuwe PEUGEOT 508 HYBRID en 508 SW HYBRID combineren een PureTech-benzinemotor van 180 pk/132 kW en een elektromotor van 110 pk/80 kW, goed voor een totaalvermogen van 225 pk/165 kW, die de voorwielen aandrijven.

/image/49/0/peugeot-508phev-1809tech-316.457490.jpg

De HYBRID-aandrijving van de nieuwe PEUGEOT 508 en 508 SW staat garant voor een ongeziene rijervaring. Ook de TCO is minimaal, met dank aan de optimale efficiëntie en een CO2-uitstoot van minder dan 49 g CO2 per kilometer WLTP(2).

De batterijcapaciteit bedraagt 11,8 kWh, goed voor een 100% elektrische autonomie van 40 kilometer WLTP(2) (50 kilometer NEDC(1)).

De hele aandrijflijn is compromisloos uitgevoerd. Het interieur bleef intact en ook de laadruimte is identiek met die van de modellen met verbrandingsmotor (487 l voor de PEUGEOT 508 en 530 l voor de PEUGEOT 508 SW).

Deze modellen zijn leverbaar in 3 uitvoeringen:

  • Allure (en Allure Business) met een ultravolledige uitrusting,
  • GT Line met een dynamisch karakter,
  • GT als exclusief topmodel met onuitgegeven Alcantara®-bekleding in de kleur Gréval Grijs standaard.

PEUGEOT 3008  HYBRID4:

  • Gemiddelde autonomie(1): 50 km WLTP / 60 km NEDC(2)
  • Gemengde CO2-uitstoot(1) : 49g/km WLTP /  49g/km NEDC(2)
  • Gemengd brandstofverbruik(1): 2,2 l/100 km  WLTP / 2,2 l/100 km NEDC(2)

PEUGEOT 508 en 508 SW HYBRID :

  • Gemiddelde autonomie(1): 40 km WLTP / 50 km NEDC (2)
  • Gemengde CO2-uitstoot(1): 49 g/km WLTP / 49 g/km NEDC(2)
  • Gemengd brandstofverbruik(1): 2,2 l/100 km WLTP / 2,2 l/100 km NEDC(2)

 (1) Indicatieve raming in afwachting van homologatie

(2) Waarden conform WLTP. Vanaf 1 september 2018 worden nieuwe wagens gehomologeerd op basis van een wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een meer realistische procedure voor het meten van het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en de autonomie van plug-in hybridewagens. Deze meer realistische WLTP-procedure vervangt de bestaande Europese NEDC-procedure. De autonomie van plug-in hybridewagens gemeten met de WLTP-procedure is dan ook veelal kleiner dan gemeten met de NEDC-procedure. De vermelde autonomiewaarden zijn gemiddelde waarden voor de wagens van het gamma. Deze waarden kunnen variëren in functie van de uitrusting, opties en gemonteerde banden. Voor meer informatie kan u terecht bij uw dealer.