VERSNELLINGSBAK & GEOPTIMALISEERDE MOTOREN

/image/01/7/header.379017.jpg

Als autoconstructeur geeft PEUGEOT absolute voorrang aan het milieu, zonder dat dit ten koste gaat van het rijgenot. De ingenieurs en ontwerpers van Peugeot hebben dan ook diverse efficiënte oplossingen bedacht en uitgewerkt.

/image/01/8/peugeot-3008-2016-154-fr.180862.379018.jpg

PureTech-motoren

De PureTech 3-cilinderbenzinemotoren van Peugeot zijn een toonbeeld van efficiëntie en toptechnologie. Dit gamma werd in 2015, 2016 , 2017 en 2018 verkozen tot engine of the year in zijn categorie en is verkrijgbaar in alle Peugeot-modellen, van de 108 tot de 5008.

/image/02/0/peugeot-308-2015-044-fr.181266.379020.jpg

BlueHDi-motoren

Met het meest efficiënte systeem ter beperking van schadelijke emissies bevestigt Peugeot zijn leiderschap inzake milieuvriendelijke motortechnologie. BlueHDi staat voor de Euro6-dieselmotoren van Peugeot, die superieure prestaties combineren met minimale emissies.

/image/01/9/eat6-1408tech001.379019.jpg

EAT6-automaat

De EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6 i transmissie is een 6-trapsautomaat die het verbruik optimaliseert en de rijsensaties ten goede komt. Deze transmissie werd speciaal ontwikkeld om de CO2-uitstoot drastisch te verlagen en het comfort te maximaliseren.

/image/02/5/peugeot-308-2017-055-fr.379025.jpg

EAT8-automaat

Deze nieuwe automaat van Peugeot reduceert het brandstofverbruik met wel 7% dankzij een hoger rendement door een uitbreiding van Stop&Start tot 20 km/u en 8 versnellingen. Deze transmissie is bovendien lichter en compacter.

STOP & START

De Stop&Start-functie i, die beschikbaar is op zowel benzine- als dieselmotoren, weet ecorijden te verzoenen met superieur rijgenot!

Stop&Start zet automatisch de motor af telkens wanneer de wagen tot stilstand komt, bijvoorbeeld aan een rood verkeerslicht of een stopbord - ideaal voor in de stad. Wanneer de bestuurder opnieuw wil vertrekken, start de motor automatisch.

Deze technologie biedt tal van voordelen: lager brandstofverburik (-15% in druk stadsverkeer vergeleken met een conventionele wagen), minder CO2-uitstoot (nulemissie wanneer de motor is afgezet) en geen motorgeluid bij stilstand.

Stop&Start kan naar believen worden uitgeschakeld.

EMP2-ONDERSTEL

/image/02/1/-031692-01-v2.205099.379021.jpg

Het platform EMP2 i is een modulaire constructie i bestemd voor het ontwerp en de bouw van nieuwe milieuvriendelijke en premium modellen van de Groep PSA met als kenmerken:

  • Een modulaire architectuur om in te spelen op de specifieke eisen van de belangrijkste wereldmarkten (4- en 5-deursberlines, breaks, monovolumes, drievolumewagens, SUV, cabriolets en coupés)
  • Diverse motoren en transmissies op één en hetzelfde platform (4-cilinder, hybride, 4-wielaandrijving,...)
  • Een lager gewicht en een lagere CO2-uitstoot in combinatie met een hogere stijfheid en veiligheid en nog meer rijgenot dankzij lichtere, innovatieve materialen zoals staal, composietmaterialen, aluminium voor de ophanging en geavanceerde procédés (zoals warmpersen en laserlassen).
  • Innovatieve technologieën die bijdragen tot meer rijgenot, een grotere wendbaarheid en meer rijcomfort en rijveiligheid (composietbodem, banden met ultralage rolweerstand,...).
  • Meer vrijheid qua styling (grote wielen, variabele wielbasis, lage motorkap en zitpositie,...) ongeacht de koetswerkvariant (SUV, berline,...).

Het platform EMP2, dat in 2013 werd geïntroduceerd op de Peugeot 308, ligt ook aan de basis van de SUV Peugeot 3008 en 5008 en de Traveller en Expert.

ELEKTRISCHE MODELLEN

PEUGEOT reikt als enige constructeur ter wereld duurzame mobiliteitsoplossingen aan:

  • stadsberline Peugeot iOn
  • ludospace Peugeot Partner Tepee Electric
  • bestelwagen Peugeot Partner Electric
  • elektrische scooter Peugeot GenZe i.
  • elektrische fietsen voor alle gebruik i, met als nieuwigheid in 2017 de eF01 i en de Eu01s i.
  • elektrische step Peugeot e-Kick i.

De e-Kick en eF01 zijn complementaire mobiliteitsoplossingen waarmee de laatste kilometers na het parkeren van de wagen makkelijk kunnen worden afgelegd. Ze kunnen worden gestald in een basisstation in de laadruimte van elk model dat is uitgerust met een 12V-stopcontact zoals de Partner Tepee i, de Partner Tepee Electric i, de 308 i, de 308 SW i, de 3008 i , de 5008 i  zodat ze onderweg kunnen worden opgeladen. Thuis kunnen ze via een gewoon stopcontact worden opgeladen.

  • MEER INFO

Geheel in lijn met het streven naar een minimale impact op het milieu door zijn afgedankte wagens, werkt de Groep PSA samen met SNAM i, Europees leider inzake inzameling en recyclage van aandrijfbatterijen. De overeenkomst die eind 2015 werd afgesloten in het kader van het partnership dat sinds 2012 met SNAM loopt in Frankrijk, garandeert een kwaliteitsvolle inzameling en recyclage van de batterijen van afgedankte elektrische en hybride modellen van de Groep en dit binnen het hele commerciële net en bij alle productievestigingen in Europa.

 

SNAM haalt een efficiëntiegraad van 70% naar recyclagemassa voor de Li-ion batterijen van elektrische wagens en 84% voor de Ni-MH batterijen van hybridewagens. Deze cijfers liggen een stuk hoger dan de 50% materiaalrecyclage die door Europa is opgelegd.

VERBRUIK IN DE PRAKTIJK*

Om zijn klanten nog beter te informeren, geeft de Groep PSA voortaan onafhankelijke en gecertificeerde informatie over het verbruik in de praktijki.