PEUGEOT 308 SW - TECHNOLOGIE

Peugeot 308 SW GT Line

PEUGEOT 308 SW

Vanaf 19.948 BTW incl.*

Vanaf 16.486 BTW excl.*

106g i

4.7l i

Klanten hebben deze wagen gekocht

Bekijk 7 reviews

PEUGEOT 308 SW, efficiëntie troef

EXCLUSIEVE MOTOREN VAN DE 308 SW GT

/image/27/8/peugeot-diesel-2017-006-fr.301278.jpg

De PEUGEOT 308 SW GT wordt aangedreven door exclusieve krachtbronnen zoals de PureTech 225 S&S of de nieuwe BlueHDi 180 S&S i die voortaan zijn gekoppeld aan de nieuwe automaat EAT8i.

EAT8-AUTOMAAT

i echec de chargement du média

Met het innovatieve Shift and Park by wirei munt de EAT8i automaat uit door intuïtief gebruiksgemak dankzij de elektrische bediening. Schakelen gaat snel en vlot. Er kan ook halfautomatisch worden geschakeld met de schakelpaddles aan het stuur.

RIJHULPSYSTEMEN: TECHNOLOGIE TEN DIENSTE VAN DE BESTUURDER

De PEUGEOT 308 SW is uitgerust met de allernieuwste rijhulpsystemen zoals:

  • Adaptieve cruisecontroli
  • Park Assisti
  • Waarschuwing bij concentratieverlies bestuurder i
  • Automatische switch tussen kruis- en grootlichteni 
  • Active Safety Brakei
  • Visiopark 1i

EFFICIËNTE MOTOREN

/image/16/5/peugeot-essence-2017-008.393165.jpg
/image/37/1/peugeot-5008-2017-005-fr.261371.jpg

PURETECH-MOTOREN

De PEUGEOT 308 SW is leverbaar met 3-cilinder benzinemotoren PureTech 110 S&S en Puretech 130 S&S. Het betreft een generatie PureTech-benzinemotoren met directe injectie die zijn gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak of EAT8i, een nieuwe 8-trapsautomaat. Deze combinatie staat garant voor nog betere prestaties en nog meer rijgenot.

BLUEHDI-MOTOREN

De 308 SW is verkrijgbaar met de BlueHDi-motoren 100 S&S MT6 en 130 S&S MT6i of EAT8i die zijn voorzien van een nieuw, compacter uitlaatgaszuiveringssysteem.  Dit gebeurt aan de bron en in de uitlaat, wat bijdraagt tot een lager verbruik en een nog efficiëntere uitlaatgaszuivering. 

Brandsofverbruik en CO2-uitstoot

Waarde WLTP(1) Waarden : Brandstofverbruik van 4,7 tot 7,6 (gecombineerd) WLTP (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) WLTP : van 124 tot 172 (g/km)

WLTP (1)

De vermelde waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 worden nieuwe wagens goedgekeurd op basis van de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een nieuwe, meer realistische testprocedure om het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot te meten. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC), de vroegere testprocedure. Omdat de testvoorwaarden veel realistischer zijn, liggen het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot volgens de WLTP-procedure in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC-procedure. De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot kunnen variëren naargelang specifieke uitrusting, opties en type remmen. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer inlichtingen.

Waarde NEDC(²) Waarden : Brandstofverbruik van 3,7 tot 5,9 (gecombineerd cyclus) NEDC (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) NEDC : van 97 tot 136 (g/km)

NEDC (2)

De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot worden gemeten volgens een nieuwe WLTP-regelgeving (EU-verordening 2017/948) waarna de waarden worden omgezet naar de NEDC-cyclus om ze te vergelijken met andere voertuigen. Neem contact op met uw verkooppunt voor bijkomende informatie. De waarden houden geen rekening met de gebruiksomstandigheden, de rijstijl, de uitrusting of de opties en kunnen variëren naargelang de gebruikte banden. Op de website energievreters is een gids voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot met gegevens voor alle nieuwe personenwagens beschikbaar: www.schoneauto.be.