i het laden van de media is mislukt

PEUGEOT 308

Vanaf 18.859 BTW incl.*

Vanaf 15.586 BTW excl.*

106g i

4.6l i

De mening van onze klanten

Bekijk 11 reviews

Nieuwe PEUGEOT 308 - Pure efficiëntie

EXCLUSIEVE GT-MOTOREN

/image/53/5/peugeot-diesel-2017-006-fr.296535.jpg

iDe PEUGEOT 308 GT wordt aangedreven door exclusieve krachtbronnen zoals de nieuwe PureTech 225 S&S of de BlueHDi 180 S&S i die voortaan zijn gekoppeld aan de nieuwe automaat EAT8.

NIEUWE EAT8-AUTOMAAT

i echec de chargement du média

De nieuwe EAT8-automaati is even zuinig als een manuele versnellingsbak en schakelt snel en soepel dankzij de nieuwe elektrische bediening Shift and Park by wirei en de schakelpaddles aan het stuur.

RIJHULPSYSTEMEN: TECHNOLOGIE TEN DIENSTE VAN DE BESTUURDER

De PEUGEOT 308 is uitgerust met de allernieuwste rijhulpsystemen zoals:

  • Actieve dodehoekbewakingi
  • Visiopark 1i
  • Active Safety Brakei
  • Automatische groot-/dimlichteni
  • Verkeersbordherkenningi
  • Adaptieve cruisecontroli

 

 

 

 

 

 

EFFICIËNTE MOTOREN

/image/10/1/peugeot-essence-2017-008.393101.jpg

PURETECH-MOTOREN

De PEUGEOT 308 is leverbaar met 3-cilinder benzinemotoren PureTech 110 S&S en Puretech 130 S&S. Het betreft een generatie PureTech-benzinemotoren met directe injectie die zijn gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak of EAT8i, een nieuwe 8-trapsautomaat. Deze combinatie staat garant voor nog betere prestaties en nog meer rijgenot.

/image/79/6/peugeot-5008-2017-005-fr.260796.jpg

NIEUWE BLUEHDI-MOTOREN

De 308 is verkrijgbaar met de BlueHDi-motoren 100 S&S MT6 en 130 S&S MT6 of EAT8i die zijn voorzien van een nieuw, compacter uitlaatgaszuiveringssysteem.  Dit gebeurt aan de bron en in de uitlaat, wat bijdraagt tot een lager verbruik en een nog efficiëntere uitlaatgaszuivering. 

Brandsofverbruik en CO2-uitstoot

Waarde WLTP(1) Waarden : Brandstofverbruik van 4,5 tot 7,5 (gecombineerd) WLTP (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) WLTP : van 118 tot 169 (g/km)

WLTP (1)

De vermelde waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 worden nieuwe wagens goedgekeurd op basis van de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een nieuwe, meer realistische testprocedure om het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot te meten. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC), de vroegere testprocedure. Omdat de testvoorwaarden veel realistischer zijn, liggen het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot volgens de WLTP-procedure in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC-procedure. De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot kunnen variëren naargelang specifieke uitrusting, opties en type remmen. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer inlichtingen.

Waarde NEDC(²) Waarden : Brandstofverbruik van 3,6 tot 6,5 (gecombineerd cyclus) NEDC (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) NEDC : van 94 tot 148 (g/km)

NEDC (2)

De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot worden gemeten volgens een nieuwe WLTP-regelgeving (EU-verordening 2017/948) waarna de waarden worden omgezet naar de NEDC-cyclus om ze te vergelijken met andere voertuigen. Neem contact op met uw verkooppunt voor bijkomende informatie. De waarden houden geen rekening met de gebruiksomstandigheden, de rijstijl, de uitrusting of de opties en kunnen variëren naargelang de gebruikte banden. Op de website energievreters is een gids voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot met gegevens voor alle nieuwe personenwagens beschikbaar: www.schoneauto.be.