TECHNOLOGIE

Peugeot 108

PEUGEOT 108

Klanten hebben deze wagen gekocht

Bekijk 6 reviews

De PEUGEOT 108 beschikt over een geavanceerde uitrusting die het leven in de stad een stuk makkelijker maakt.

/image/64/1/peugeot-essence-2017-001-fr.430641.jpg

ZUINIGE MOTOREN

De PEUGEOT 108 wordt aangedreven door zuinige maar krachtige 3-cilindermotoren zoals de VTi 72 BVM5 en VTi 72 S&S BVM5. Deze compactere en lichtere benzinemotoren zijn een stuk efficiënter door een geoptimaliseerde verbranding en verminderde frictie.

/image/64/2/peugeot-108-2018-023-fr.430642.jpg

GEPILOTEERDE MANUELE VERSNELLINGSBAK

Voor maximaal rijgenot is de PEUGEOT 108 uitgerust met een manuele vijfversnellingsbak of een gepiloteerde manuele 5-versnellingsbak (BMP5). Met deze laatste transmissie kan probleemloos worden gewisseld tussen automatisch en handmatig schakelen.

In de volautomatische stand hoeft de bestuurder helemaal niets te doen. Er kan op elk moment worden geopteerd voor manueel schakelen door gewoon de versnellingshendel of schakelpeddels te bedienen.

/image/63/7/peugeot-108-2018-030-fr.430637.jpg

TOUCHSCREEN

De PEUGEOT 108 luidt voor de auto een nieuw technologisch tijdperk in met zijn groot 7" touch screeni in het midden van het dashboard. Dit fungeert als interface voor de radio, de boordcomputer en de voertuiginstellingen. Je kan er ook alle nuttige rijgegevens mee controleren en beheren.

/image/63/8/peugeot-108-2018-032-fr.430638.jpg

MIRROR SCREEN

Dankzij de Mirror Screeni technologie wordt het aanraakscherm een verlengstuk van je smartphonei. Via het touch screen kan je makkelijk je smartphone bedienen met de gebruikelijke menu's.

/image/64/4/peugeot-108-2015-074-fr.430644.jpg

ACTIVE CITY BREAK

Active City Brakei (automatisch stadsremsysteem) verhoogt de rijveiligheid. Bij snelheden tot 30 km/u helpt dit systeem aanrijdingen voorkomen of beperken wanneer de bestuurder niet ingrijpt.

/image/64/5/peugeot-108-2018-037-fr.430645.jpg

VERKEERSBORDHERKENNING

Active City Brake werkt samen met verkeersbordherkenning: dit systeem detecteert en leest automatisch verkeersborden aan het begin en einde van zones met snelheidsbeperkingen door middel van een camera bovenaan de voorruit.

LANE DEPARTURE WARNING SYSTEM

/image/63/6/peugeot-108-2015-039-fr.430636.jpg

Het Lane Departure Warning Systemi detecteert ongewild overschrijden van een volle of onderbroken witte lijn vanaf een snelheid van 50 km/u wanneer de richtingaanwijzers niet worden gebruikt. Het audiovisuele alarm bewijst ook zijn nut wanneer de bestuurder wat slaperig wordt of even minder geconcentreerd is.

ACHTERUITRIJCAMERA

/image/63/5/peugeot-108-2018-031-fr.430635.jpg

De achteruitrijcamerai wordt automatisch geactiveerd wanneer in achteruit wordt geschakeld. Zo kan de bestuurder makkelijker en veiliger manoeuvreren door de bewegingen te volgen op het grote touch screen.

BANDENSPANNINGSCONTROLE

/image/64/0/peugeot-108-2018-084-fr.430640.jpg

Het bandenspanningscontrolesysteem informeert de bestuurder wanneer een band leegloopt. Dit gebeurt door middel van een indicator op het instrumentenbord en een geluidssignaal.

/image/64/3/peugeot-108-2014-269-fr.430643.jpg

KEYLESS ENTRY & START SYSTEEM

Het Keyless Entry & Start systeemi biedt de mogelijkheid om de wagen te vergrendelen/ontgrendelen en te starten met een eenvoudige druk op de Start/Stop-knop.

Het Stop & Start systeem (VTi 72 S&S BVM5) is ideaal voor in de stad doordat het zowel het brandstofverbruik als de schadelijke uitstoot en het geluidsniveau bij stilstand helpt beperken.

/image/63/9/peugeot-108-2018-031-fr.430639.jpg

AUTOMATISCHE AIRCONDITIONING

De automatische monozone-aircoi regelt de volgende functies optimaal: binnentemperatuur, luchtdebiet, luchtverdeling en luchttoevoer.

SNELHEIDSBEGRENZER

Met de snelheidsbegrenzeri kan een maximumsnelheid worden ingesteld.

HELLINGSTARTHULP

De hellingstarthulpi immobiliseert de wagen kortstondig. Dit geeft de bestuurder de kans om de voet van het rempedaal te verplaatsen naar het gaspedaal.

Brandsofverbruik en CO2-uitstoot

Waarde WLTP(1) Waarden : Brandstofverbruik van 4,8 tot 5,5 (gecombineerd) WLTP (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) WLTP : van 109 tot 124 (g/km)

WLTP (1)

De vermelde waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 worden nieuwe wagens goedgekeurd op basis van de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een nieuwe, meer realistische testprocedure om het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot te meten. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC), de vroegere testprocedure. Omdat de testvoorwaarden veel realistischer zijn, liggen het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot volgens de WLTP-procedure in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC-procedure. De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot kunnen variëren naargelang specifieke uitrusting, opties en type remmen. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer inlichtingen.

Waarde NEDC(²) Waarden : Brandstofverbruik van 3,8 tot 4,2 (gecombineerd cyclus) NEDC (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) NEDC : van 86 tot 95 (g/km)

NEDC (2)

De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot worden gemeten volgens een nieuwe WLTP-regelgeving (EU-verordening 2017/948) waarna de waarden worden omgezet naar de NEDC-cyclus om ze te vergelijken met andere voertuigen. Neem contact op met uw verkooppunt voor bijkomende informatie. De waarden houden geen rekening met de gebruiksomstandigheden, de rijstijl, de uitrusting of de opties en kunnen variëren naargelang de gebruikte banden. Op de website energievreters is een gids voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot met gegevens voor alle nieuwe personenwagens beschikbaar: www.schoneauto.be.