NIEUWE PEUGEOT RIFTER - TECHNOLOGIE

Nieuwe PEUGEOT Rifter, innovatieve motoren en diverse rijhulpsystemen voor meer bewegingsvrijheid.

/image/88/3/peugeot-diesel-2017-008-fr.435883.jpg

NIEUWE GENERATIE MOTOREN

De innovatieve motoren van de PEUGEOT RIFTER presteren in alle zuinigheid. De nieuwe generatie BlueHDi-dieselmotoren en PureTech-benzinemotoren staan garant voor een weergaloze rijervaring.

De nieuwe PEUGEOT RIFTER is leverbaar met de BlueHDi 100-motor en manuele 5-bak en de PureTech 110 S&S-motor met manuele 6-bak voor maximale efficiëntie.

/image/88/2/peugeot-rifter-1802styp056.435882.jpg

NIEUWE EAT8-AUTOMAAT

Een simpele draaiknop voor meer rijcomfort. De nieuwe 8-trapsautomaat EAT8i schakelt bijzonder zacht en kiest altijd volautomatisch de juiste versnelling. En met de schakelpaddles aan het stuur kan u ook handmatig schakelen.

VLOT EN ONTSPANNEN RIJDEN

/image/88/4/peugeot-rifter-2018-188-fr.435884.jpg
/image/88/5/peugeot-rifter-2018-111-fr-adas.435885.jpg

Parkeren wordt kinderspel. De parkeerhulpsystemen van de nieuwe PEUGEOT RIFTER bieden u nog meer vrijheid en plezier. Achteruitrijcamera Visiopark 1i, Park Assisti van de nieuwe generatie en dodehoekbewakingi: u bent op alles voorzien.

De rijhulpsystemen van de nieuwe PEUGEOT RIFTER maken het rijden een stuk makkelijker, in alle sereniteit en veiligheid. Uitgebreide verkeersbordherkenning en snelheidsbeperkingsindicatiei, adaptieve cruisecontroli met stopfunctiei, actieve rijstrookassistentiei, handenvrij ontgrendelen en starteni, elektrische parkeerremi… autorijden was nog nooit zo makkelijk.

Brandsofverbruik en CO2-uitstoot

Waarde WLTP(1) Waarden : Brandstofverbruik van 5,5 tot 7,5 (gecombineerd) WLTP (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) WLTP : van 143 tot 176 (g/km)

WLTP (1)

De vermelde waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 worden nieuwe wagens goedgekeurd op basis van de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een nieuwe, meer realistische testprocedure om het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot te meten. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC), de vroegere testprocedure. Omdat de testvoorwaarden veel realistischer zijn, liggen het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot volgens de WLTP-procedure in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC-procedure. De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot kunnen variëren naargelang specifieke uitrusting, opties en type remmen. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer inlichtingen.

Waarde NEDC(²) Waarden : Brandstofverbruik van 4,1 tot 5,9 (gecombineerd cyclus) NEDC (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) NEDC : van 108 tot 134 (g/km)

NEDC (2)

De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot worden gemeten volgens een nieuwe WLTP-regelgeving (EU-verordening 2017/948) waarna de waarden worden omgezet naar de NEDC-cyclus om ze te vergelijken met andere voertuigen. Neem contact op met uw verkooppunt voor bijkomende informatie. De waarden houden geen rekening met de gebruiksomstandigheden, de rijstijl, de uitrusting of de opties en kunnen variëren naargelang de gebruikte banden. Op de website energievreters is een gids voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot met gegevens voor alle nieuwe personenwagens beschikbaar: www.schoneauto.be.