New 508

Ontdek de nieuwe Peugeot 508, de premium berline met een gedurfd design, compromisloze kwaliteit en hoogtechnologische uitrusting voor een intense rijervaring.

MOTOREN EN TRANSMISSIES

/image/41/9/pc07-peugeot-essence-2018-002-fr.465419.jpg

EIS EFFICIËNTIE.
De nieuwe PEUGEOT 508 berline is leverbaar met PureTech- en BlueHDi-motoren van de nieuwste Euro 6-generatie. De 1.6 PureTech-benzinemotor is verkrijgbaar in twee versies. De 1.5 en 2.0 BlueHDi-dieselmotoren zijn verkrijgbaar in vier uitvoeringen.

/image/41/5/pc07-peugeot-508-2018-304-fr.465415.jpg

RIJ VLOEIEND
De nieuwe EAT8-automaat i is even zuinig als een manuele versnellingsbak en schakelt snel en soepel dankzij de nieuwe elektrische bediening Shift and Park by wire i en de schakelpaddles aan het stuur.
De PEUGEOT 508 is ook verkrijgbaar met een manuele zesversnellingsbak BMV6 gekoppeld aan de BlueHDi 130-motor.

TECHNOLOGIE

LAAT U BEGELEIDEN
De nieuwe Peugeot 508 beschikt over een hoogtechnologische uitrusting i zoals rijhulpsystemen i van de nieuwste generatie van het merk die de rijveiligheid verhogen, het rijden vergemakkelijken en de bestuurder beter laten inspelen op de omgeving en de rijomstandigheden.

RIJHULPSYSTEMEN

i echec de chargement du média

ZIE HET ONZICHTBARE.

Voor maximale rijveiligheid detecteert het Night Vision i systeem 's nachts of bij beperkte zichtbaarheid voetgangers of dieren voor de wagen met behulp van een infrarood camera. Het beeld verschijnt dan in het gezichtsveld van de bestuurder op het digitale display terwijl ondertussen ook een alarmsignaal weerklinkt.

/image/41/7/pc02-peugeot-508-2018-322-fr.465417.jpg

ZET IN OP VEILIGHEID.

De rijhulpsystemen van het 'Safety Pack' i staan de bestuurder bij zodat die in alle sereniteit de weg op kan.

Zo is er het noodremsysteem Active Safety Brake met botsalarm Distant Alert, actieve rijstrookassistentie en snelheidsbordherkenning en -waarschuwing.
Het 'Safety Pack Plus' i biedt nog meer rijveiligheid met actieve dodehoekbewaking, bestuurdersalarm, automatische dimlichten en verkeersbordherkenning.

/image/41/8/pc02-peugeot-508-2018-318-fr.465418.jpg

GA VOOR AUTONOMIE.

Met het 'Drive Assist Plus Pack' i rijdt de nieuwe Peugeot 508 semi-autonoom.

Dankzij een radar in het midden van de voorbumper en een camera bovenaan de voorruit kan de adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie de snelheid automatisch afstemmen op die van de voorligger zodat de tussenafstand constant blijft. Dit systeem is gekoppeld aan de rijstrookassistent die de bestuurder helpt in de gekozen rijstrook te blijven.

i echec de chargement du média

FULL PARK ASSIST

De FULL PARK ASSIST i technologie biedt de mogelijkheid om volautomatisch al dan niet schuin in te parkeren. Deze functie wordt ingeschakeld vanaf de schakelpook, waarbij het systeem oordeelt of de parkeerplaats voldoende groot is en vervolgens automatisch het gas en de remmen bedient. Hiermee kan ook makkelijk worden weggereden uit een parkeerplaats.

Night Vision
Pack Drive Assist Plus
Pack Safety
Full Park Assist

TOTALE GEBRUIKSKOSTEN

/image/42/1/pc05-peugeot-508-2018-070-fr.465421.jpg

INVESTEER OP LANGE TERMIJN
De Peugeot 508 valt niet alleen op door zijn radicaal en gedurfd design, hij is ook specifiek afgestemd op de noden van professionals, met name wat betreft gebruikskosten.
Ontwerp, afwerking en duurzaamheid van de nieuwe PEUGEOT 508 zijn geoptimaliseerd met het oog op maximaal waardebehoud. De uitrusting, materialen en motoren zijn streng geselecteerd om de onderhoud- en brandstofkosten te minimaliseren.
En tenslotte wordt de bestuurder bijgestaan door de meest geavanceerde rijhulpsystemen van het merk.

Brandsofverbruik en CO2-uitstoot

Waarde WLTP(1) Waarden : Brandstofverbruik van 4,6 tot 7,8 (gecombineerd) WLTP (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) WLTP : van 121 tot 175 (g/km)

WLTP (1)

De vermelde waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 worden nieuwe wagens goedgekeurd op basis van de wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP), een nieuwe, meer realistische testprocedure om het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot te meten. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC), de vroegere testprocedure. Omdat de testvoorwaarden veel realistischer zijn, liggen het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot volgens de WLTP-procedure in veel gevallen hoger dan de waarden gemeten volgens de NEDC-procedure. De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot kunnen variëren naargelang specifieke uitrusting, opties en type remmen. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer inlichtingen.

Waarde NEDC(²) Waarden : Brandstofverbruik van 3,7 tot 5,7 (gecombineerd cyclus) NEDC (I/100 km) – CO2-uitstoot (gecombineerd) NEDC : van 98 tot 131 (g/km)

NEDC (2)

De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot worden gemeten volgens een nieuwe WLTP-regelgeving (EU-verordening 2017/948) waarna de waarden worden omgezet naar de NEDC-cyclus om ze te vergelijken met andere voertuigen. Neem contact op met uw verkooppunt voor bijkomende informatie. De waarden houden geen rekening met de gebruiksomstandigheden, de rijstijl, de uitrusting of de opties en kunnen variëren naargelang de gebruikte banden. Op de website energievreters is een gids voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot met gegevens voor alle nieuwe personenwagens beschikbaar: www.schoneauto.be.