Technologie : PureTech motor

308

TECHNOLOGIE: PURETECH BENZINEMOTOR

MOTOR VAN HET JAAR 2015-2016-2017

De compactere en lichtere nieuwe generatie van de 1.2 l PureTech driecilindermotor, die voor de derde keer op rij tot ‘Engine of the Year’ werd uitgeroepen, levert een optimaal rendement. Hij onderscheidt zich niet enkel door zijn schitterende prestaties, maar blinkt ook uit in zuinig brandstofverbruik: tot 1,5 l/100 km minder dan een viercilindermotor met hetzelfde vermogen. Het is overigens met een PureTechmotor dat de Peugeot 308 het wereldrecord van de langste afstand met één volle tank liet optekenen. We zoomen in op de troeven van deze bewezen efficiënte motor.

VERBRUIKSRECORD EN TOEKOMSTIGE ONTWIKKELINGEN

Het commerciële succes van de PureTech driecilindermotor is geen toeval. Deze compactere en lichtere benzinemotor met 120 patenten op zijn naam, verzekert een uniek rijgenot vanaf de laagste toerentallen, uitzonderlijk akoestisch comfort, en tot 18% minder verbruik en CO2-uitstoot (dan zijn viercilindervoorganger). Hij is ook tweevoudig recordhouder in verbruik. Het eerste record vestigde hij in Europa in 2014 met een mechanische versnellingsbak. Het tweede brak hij in 2016, dit keer met een automaat en in China, waar hij 1878 km aflegde met één enkele tank en slechts 2,93 l/100 km verbruikte!

DE PURETECH-FAMILIE: EEN GAMMA MET TOPPRESTATIES

De familie PureTech driecilindermotoren die in 2012 zijn intrede deed in de Peugeot 208 met de atmosferische varianten 1.0 l 68 pk en 1.2 l 82 pk, breidde in 2014 uit met de 1.2 l 110 pk en 130 pk turboversies, voorzien van Stop & Start-technologie. 

NIEUWE ECONOMISCHE PERSPECTIEVEN VOOR DE FLEETSECTOR

Met dit gamma motoren die opmerkelijk efficiënt presteren, biedt Peugeot benzinewagens die extra zuinig zijn in hun vermogensklasse en in alle segmenten. Deze motoren geven blijk van voortreffelijke rijkwaliteiten en van rijplezier dat almaar beter inspeelt op de verwachtingen van de bestuurders. Gekoppeld aan een zestrapsautomaat worden ze belangrijke troeven in uw wagenparkbeheer.

Aarzel niet om ze te testen.