INSTINCTIEF RIJDEN

Geniet van een buitengewone rijervaring! Innovatieve PEUGEOT-technologie verhoogt het rijcomfort en vergemakkelijkt het rijden, elke dag opnieuw.

PEUGEOT i-Cockpit

/image/19/7/i-cockpit.30197.jpg

De PEUGEOT i-Cockpit is een unieke omgeving die autorijden een nieuwe dimensie bezorgt. Deze bestuurdersplaats voldoet aan de allerhoogste eisen en biedt intuïtief toegang tot alle bedieningselementen.

Het compacte stuur ligt uitstekend in de hand en draagt bij tot meer stuurprecisie en rijgenot. Op het head-up display is alle belangrijke info perfect afleesbaar zonder de weg uit het oog te verliezen. De nieuwe middenconsole en het 9,7" touch screen maken de rijomgeving nog strakker.

En ten slotte bezorgen het geringe aantal knoppen en het gebruik van kwaliteitsmaterialen de PEUGEOT i-Cockpit een ongeëvenaarde look. Deze herkenbare stijl werd op de 29e editie van het Internationaal Automobielfestival in Parijs dan ook verkozen tot “Mooiste Interieur 2013”.

/image/19/8/peugeot_3008_2013_024_fr.30198.jpg

HEAD-UP DISPLAY

Op het head-up display is alle belangrijke info perfect afleesbaar zonder de weg uit het oog te verliezen. Essentiële gegevens worden in kleur geprojecteerd op een neerklapbaar paneel in het gezichtsveld. Zo wordt de bestuurder permanent geïnformeerd over snelheid, tussenafstand, snelheidsregeling en -begrenzingi en navigatiei.

 

/image/19/9/peugeot_208_2014_122_fr.30199.jpg

PARK ASSIST

De Park Assist-technologie maakt parkeren een stuk makkelijker.

Met behulp van ultrasoon sensoren vooraan, achteraan en opzij wordt door Park Assist de grootte van een parkeerplaats geëvalueerd, de ideale lijn bepaald en de stuurinrichting bediend, waarbij de bestuurder met behulp van visuele en auditieve signalen wordt geïnformeerd over de beschikbare ruimte.

De bestuurder behoudt de controle over het gaspedaal, de remmen, de transmissie en de koppeling (bij een manuele versnellingsbak). De bestuurder kan dus te allen tijde de controle over het stuur hernemen.

HILL ASSIST

i echec de chargement du média

Hill assist vergemakkelijkt het wegrijden en manoeuvreren op hellingen.

Op een helling van meer dan 3% houdt Hill assist het voertuig enkele seconden stil zodat de bestuurder rustig de tijd heeft om de voet van het gaspedaal op het rempedaal te plaatsen.

INSIDE AIR PURIFICATION SYSTEM

/image/20/1/508_1407pc217.30201.jpg

De Pure Blue-technologie, die met name werd ontwikkeld voor de concept car EXALT, garandeert de inzittenden maximaal comfort. Wanneer de wagen stilstaat en er niemand in zit, zuivert Pure Blue het interieur door bacteriën en schimmels uit de lucht te verwijderen.

Tijdens het rijden worden vluchtige organische stoffen en fijne partikels door een actieve filter uit de aangezogen lucht gehaald vóór die in het interieur terechtkomt. Zo is het altijd aangenaam toeven in de auto.

CRUISE CONTROL

Met de Cruise Control kan de bestuurder een bepaalde maximumsnelheid instellen. Die wordt dan automatisch aangehouden, wat het rijden een stuk makkelijker maakt.

GRIP CONTROL

/image/20/2/peugeot_par_2013_059_fr.30202.jpg
/image/14/7/peugeot_3008mv_grip-control-1-1920x1080.26147.jpg

Door de combinatie van tractiecontrole en Mud&Snow-banden zorgt Grip Control in alle omstandigheden voor maximale trekkracht en grip.

Met behulp van een draaiknop kan de bestuurder de meest geschikte rijmodus kiezen: sneeuw, modder of zand. Uw PEUGEOT houdt dan meteen rekening met de gekozen ondergrond, wat het rijden makkelijker en veiliger maakti.
 

ACTIVE CITY BRAKE

Active City Brake is een noodremsysteem voor in de stad dat is bedoeld om het risico op botsingen tegen lage snelheid te beperken. Dit systeem maakt gebruik van een lasersensor op de voorruit om obstakels te detecteren. Tot een snelheid van 30 km/u bedient deze sensor automatisch het remsysteem om een dreigende botsing te vermijden.

DISTANCE ALERT

Distance Alert®i zorgt ervoor dat u steeds voldoende afstand houdt door via het head-up display aan te geven hoeveel tijd er u van een voorligger scheidt. Met behulp van Toggle Switchesi kunt u de waarschuwingsdrempel voor deze tussentijd instellen. Wordt deze drempel overschreden, dan wordt de bestuurder visueel gewaarschuwd.
 

/image/40/8/peugeot-308-2013-100-fr.66408.jpg

DODEHOEKBEWAKING

Dankzij vier sensoren in de voor- en achterbumper waarschuwt de dodehoekbewakingi de bestuurder tijdens het rijden wanneer er zich een voertuig in de dode hoek bevindt. Er gaat dan een verklikkerlichtje branden in één van de zijspiegels of op het instrumentenbord.
 

/image/41/0/peugeot-travel-2016-143-fr.66410.jpg

RIJSTROOKASSISTENTIE (AFIL)

Rijstrookassistentie detecteert vanaf een snelheid van 80 km/u of een witte lijn onopzettelijk wordt overschreden.
Wordt een witte lijn overschreden zonder gebruik te maken van de richtingaanwijzers, dan wordt de bestuurder meteen gewaarschuwd met een trilsignaal links of rechts van de zetel, afhankelijk van de rijrichting. Zo kan de bestuurder bijsturen en terugkeren naar de rijstrook.

Deze gepatenteerde technologie maakt gebruik van zes infrarood sensoren die wegmarkeringen (doorlopende witte lijn) op wegen en autosnelwegen kunnen detecteren. Het systeem bewijst vooral zijn nut wanneer de bestuurder wat slaperigi wordt of even verstrooid is.
 

SNELHEIDSBEGRENZER

Met de snelheidsbegrenzer van PEUGEOT kunt u een maximumsnelheid instellen. Wanneer die wordt gehaald, kan het gaspedaal moeilijk verder worden ingetrapt, zodat de ingestelde maximumsnelheid wordt gerespecteerdi.