/image/39/8/peugeot-308gti-2017-201-fr.304398.jpg

NIEUWE 308 GTi by PEUGEOT SPORT

Vanaf 33.833 BTW incl.*

139g i

6l i

Onderstel en motor afgesteld door piloten, uitlaatsound, ophanging, remmen... Alle onderdelen zijn ontwikkeld in de sportieve traditie van PEUGEOT SPORT.

SUPERIEURE PRESTATIES

/image/43/6/peugeot-308gti-2017-423-fr.304436.jpg

EFFICIËNTIE EN PRESTATIES TROEF

Om het chassispotentieel optimaal te benutten, wordt de PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT aangedreven door de benzinemotor THP 270 S&S (Stop and Start)i die bulkt van de toptechnologie: zuigers van gesmeed aluminium, versterkte zuigerveren en drijfstangen, drijfstanglagers met polymeerstuk en versterkte drijfstangschroeven.
Dankzij de gespecialiseerde knowhow van onze ingenieurs laten het vermogen van 200 kW et en koppel van 330 Nm zich perfect doseren, zelfs bij hoge toerentallen, dankzij een gecontroleerde bediening van de wastegate (turbo-ontlastklep).

/image/43/7/peugeot-308gti-2015-082-fr.304437.jpg

DUURZAAM ALS GEEN ANDER

Om opgewassen te zijn tegen het hoge koppel van maximaal 330 Nm werd de manuele zesversnellingsbak versterkt. De twee assen zijn gestraald en de tandwielen diep gecarbonitreerd. Dit thermochemisch procédé maakt onderdelen sterker en duurzamer door het materiaal te verrijken met koolstof en stikstof. Ten slotte is de eindoverbrenging korter voor snellere acceleraties.

GEPREPAREERD DOOR PEUGEOT SPORT

/image/43/8/peugeot-308gti-2017-011-fr.304438.jpg

SPORTIEF AANGELEGD

De nieuwe PEUGEOT 308 GTi laat superieure prestaties vermoeden. De voorste schijven met een diameter van 380 mm zijn uitgerust met vierzuigerklauwen met een diameter van 38 en 41 mm op een aluminium kop. Samen met remschijven van 268 mm achteraan zorgen die voor efficiënt en precies remmen.

/image/43/9/peugeot-308gti-2015-077-fr.304439.jpg

TEM ALLE TERREINEN

De voorwielophanging is speciaal ontworpen, compleet met versterkte vering, Schokdempers met hydraulische uitveeraanslag voor een stillere werking en een progressieve, versterkte en verlengde inveeraanslag voor een optimale werking met alleen de bestuurder aan boord.
De antirolstang is soepeler en beter afgestemd op de achterwielophanging. Deze laatste is voorzien van een stuggere torsieas, met waarden die toenamen van 30 tot 500 daN/mm lateraal en 170 tot 490 daN/mm verticaal.

PRECISIEMECHANIEK

/image/44/1/peugeot-308gti-2015-070-fr.304441.jpg
/image/44/0/peugeot-308gti-2015-067-fr.304440.jpg

TORSEN®-SPERDIFFERRENTIEEL

Het Torsen®-sperdifferentieel, dat is geïntegreerd in de versnellingsbak en elektronisch wordt aangestuurd, zorgt voor een optimale tractie en wegligging.

De software van de elektronische rijhulpsystemen is afgestemd op het sportieve karakter van de wagen. Ook de stuurbekrachtiging is afgestemd op de werking van Torsen®-sperdifferentieel. Het vereist ook een aanpassing van de tractiecontrole voor een optimale werking. Zo grijpt het sportiever afgestelde ESP (elektronisch stabiliteitsprogramma) minder snel in, waardoor meer drift is toegestaan. ESP is overigens volledig uitschakelbaar.

RIJ ALS OP RAILS

/image/44/2/peugeot-308gti-2017-422-fr.304442.jpg

De nieuwe 308 GTi by PEUGEOT SPORT biedt een maximale grip met zijn forse spoorbreedte van 1570 mm vooraan en 1554 mm achteraan en Michelin Pilot Super Sport-banden maat 235/35 R19 waarvan het potentieel optimaal wordt benut dankzij de pseudo-McPherson voorwielophanging.
De torsieas achteraan maakt het systeem licht en perfect uitgebalanceerd.