/image/32/0/peugeot-ion.27320.jpg

PEUGEOT ION 5-deurs

Vanaf 21.259 BTW incl.*

ION 5 - DEURS

Met zijn 100% elektrische aandrijving is de iOn een ultrazuinige stadsauto. En dankzij de nulemissie in de rijfase is deze kleine auto ook nog bijzonder milieuvriendelijk.

5 REDENEN OM DE ION TE KIEZEN

WENDBAARHEID

i echec de chargement du média

Met zijn compacte afmetingen (3,48 m lang en 1,47 m breed), zijn kleine draaicirkel en elektrische stuurbekrachtiging baant de iOn zich moeiteloos een weg door het drukke stadsverkeer. Zijn karakter en dynamiek bezorgen hem bovendien de nodige présence en waardering.

RIJCOMFORT

/image/32/2/peugeot-ion-confort_a_bord-600x400.27322.jpg

De iOn beschikt als moderne en praktische stadsauto over een complete standaarduitrusting.

Boordcomputer, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bediende zijruiten voor en achter, dagrijlichten, 2 uitschuifbare bekerhouders en een 12V-stopcontact zorgen voor het nodige comfort.

PEUGEOT CONNECT SOS

Peugeot maakt de noodoproep (eCall) toegankelijk in Europa. Wanneer elke minuut telt, is Peugeot Connect SOS* uw toeverlaat voor een snelle interventie.

  • Een automatische noodoproep wordt verzonden zodra de airbags zich ontplooien of wanneer de pyrotechnische gordelspanners in werking treden. De oproep vergt géén tussenkomst van de inzittenden. Peugeot Connect SOS* lokaliseert meteen het voertuig, vormt een telefonische verbinding met de inzittenden en verwittigt de betrokken hulpdiensten. Het gesprek vindt plaats in de moedertaal van de eigenaar van de auto.
     
  • Een manuele noodoproep: indien de automobilist slachtoffer of getuige is van een kritieke toestand (onwel worden, agressie,...), kan hij heeleenvoudig een oproep doen via Peugeot Connect SOS*. Hiervoor dient hij de SOS-knop op het dashboard in te drukken gedurende 3 seconden.

Momenteel is Peugeot Connect SOS* beschikbaar in 13 Europese landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, België, Luxemburg, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Denemarken en Polen).

GEBRUIKSKOSTEN

/image/31/3/peugeot-ion-impact_co2-full.27313.jpg

Met een gebruikskost tussen 1,50 € en 2 € per 100 km valt de iOn goedkoper uit dan een auto met verbrandingsmotor, ongeacht de oplaadmodus.

Opladen tijdens de nacht of "daluren" doet de factuur nog lager uitvallen en draagt bij tot een optimale benutting van de elektriciteitsproductiecapaciteit.

OPLADEN

/image/31/6/peugeot-ion-rechargement_2-full.27316.jpg

De iOn is uitgerust met een lithium-ionbatterij die veel meer energie kan opslaan dan de oude Ni Cd-batterijen van de jaren '90. Bij deze batterijen treedt ook geen geheugeneffect op, wat betekent dat ze niet regelmatig volledig moeten worden ontladen om te kunnen worden opgeladen.

Bij aansluiting op een gewoon huishoudelijk stopcontact* is ze na 6 uur 100% opgeladen.

Snelladen kan met behulp van een speciaal laadpunt : 15 minuten voor 50% van de capaciteit en 30 minuten voor 80%.

* op 220 V enkelfasig met een beveiligde kabel van 5 meter

Vind een Peugeot-verkooppunt van Peugeot

Er is een probleem bij het laden, probeer het later opnieuw. Aarzel niet om contact op te nemen met ons als het probleem aanhoudt.