/image/89/9/header_308_sw.24899.jpg

PEUGEOT 308 SW

Vanaf 18.721 BTW incl.*

109g i

4.7l i

TECHNOLOGIE

De nieuwe Peugeot 308 SW zit propvol innovatieve technologie. Die draagt bij tot het rijgenot en het rijcomfort en maken zo elke rit opnieuw tot een aangename ervaring.

PURETECH

/image/92/9/puretech2.24929.jpg

De nieuwe Peugeot 308 SW 1.2l PureTech 130 pk Stop & Start is uitgerust met de nieuwe PureTech 3-cilinder turbobenzinemotor gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak of EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) 6-trapsautomaat.

 

Zijn compacte afmetingen, laag gewicht en innovatieve lagefrictiematerialen dragen bij tot de uitstekende prestaties en verbruikswaarden, zonder afbreuk te doen aan de stevigheid en betrouwbaarheid. Deze technologische evolutie resulteert in een 21% lager verbruik en CO2-uitstoot.* Deze nieuwkomer in het gamma van de PureTech driecilinder benzinemotoren munt de nieuwe Peugeot 308 SW uit in prestaties en rijsensaties.

*Gemiddeld verbruik van 4,7 tot 5,6 l/100 km – CO2-uitstoot van 109 tot 129 g/km

BLUEHDI

/image/93/0/bluehdi.24930.jpg

De nieuwe Peugeot 308 SW is uitgerust met innovatieve technologie zoals BlueHDi, wat staat voor Euro 6 dieselmotoren. Door de unieke combinatie van SCR (Selective Catalytic Reduction) en een roetfilter zorgt de BlueHDi-technologie voor een drastische verlaging van NOx (koolstofoxyde) – met meer dan 90 % -, een lagere CO2-uitstoot, een lager brandstofverbruik en een partikeleliminatie van 99,9 %*.

*Gemiddeld verbruik van 3,2 tot 4,2 l/100 km – CO2-uitstoot van 85 tot 111 g/km

EAT6 TRANSMISSIE

/image/93/1/eat6.24931.jpg

De nieuwe 6-trapsautomaat EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) werkt met Quickshift-technologie die het schakelen sneller en soepel laat verlopen voor superieur rijgenot. Deze transmissie draagt ook bij tot een aanzienlijk lagere CO2.

Zo is het verschil met een manuele versnellingsbak nog slechts 5 g/km (met dezelfde banden), wat niet alleen het verbruik maar ook het rijgenot ten goede komt.

De 2.0l BlueHDi 150 en 1.2 PureTech 130 pk Stop & Start zijn leverbaar met deze automaat.

DRIVER SPORT PACK

i echec de chargement du média

Het optionele Driver Sport Pack spreekt ongetwijfeld dynamische bestuurders aan. Dit systeem, dat wordt geactiveerd met de  "Sport"-knop op de middenconsole, past bepaalde parameters aan die de rijsensaties nog versterken.
Stuurbekrachtiging en gasrespons worden directer, het motorgeluid wordt versterkt en klinkt sportiever, het instrumentenpaneel is rood in plaats van wit verlicht en geeft ook dynamische parameters aan (vermogensontwikkeling, turbodruk en langs- en dwarsversnelling).

/image/93/3/direction-assistee-electrique-peugeot-nouvelle-308.24933.jpg

ELEKTRISCHE BEKRACHTIGING

De nieuwe elektrische stuurbekrachtiging vervangt de traditionele variabele hydraulische bekrachtiging. Zo stoot de nieuwe Peugeot 308 SW nog minder CO2 uit en wordt hij nog wendbaarder in de stad, mee dankzij de bijzonder kleine draaicirkel.

/image/93/4/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-308.24934.jpg

HANDENVRIJ STARTEN

Met dit elektronisch herkenningssysteem ter vervanging van de traditionele sleutel kunnen de deuren worden ontgrendeld en de motor gestart en gestopt met een eenvoudige druk op de Start/Stop-knop. Een simpele aanraking van de handgreep volstaat om de wagen te ontgrendelen.

/image/93/5/frein.24935.jpg

ELEKTRISCHE PARKEERREM

De nieuwe Peugeot 308 SW is standaard uitgerust met een elektrische parkeerrem op de uitvoeringen Allure en Féline. Die wordt automatisch ingeschakeld wanneer de motor wordt afgezet en uitgeschakeld bij het wegrijden.

PARK ASSIST

i echec de chargement du média

Met behulp van ultrasoonsensoren detecteert Park Assist geschikte parkeerplaatsen en vergemakkelijkt zo het (in)parkeren. Park Assist bedient de stuurinrichting en geeft visuele en auditieve informatie terwijl de bestuurder het gas- en rempedaal en het koppelingspedaal bedient (manuele versnellingsbak). De bestuurder kan te allen tijde de controle over het stuur hernemen.

HILL ASSIST

i echec de chargement du média

Hill Assist vergemakkelijkt het wegrijden en manoeuvreren op een helling via de elektrische parkeerrem. Dit systeem immobiliseert het voertuig even (een 2-tal seconden) zodat de bestuurder ruimschoots de tijd heeft om de voet van het rempedaal naar het gaspedaal te verplaatsen.

PURE EFFICIËNTIE

/image/93/8/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.24938.jpg

Net als de 308 berline is ook de Peugeot 308 SW 140 kg lichter gemaakt. Bij vergelijkbare motoren en uitrusting is hij dan ook de lichtste in zijn segment.
De jacht op overtollige kilo's werd op elk niveau geopend: door een gewijzigde architectuur met laserlastechnieken en innovatieve materialen zoals aluminium en composietmaterialen. Zelfs het remsysteem is afgestemd op het lagere voertuiggewicht en levert zo een bijkomende gewichtsbesparing op. Zo munt de Peugeot 308 SW uit door een minimaal verbruik en dito CO2-uitstoot terwijl hij toch superieur presteert.