/image/89/9/header_308_sw.24899.jpg

PEUGEOT 308 SW

Vanaf 18.721 BTW incl.*

109g i

4.7l i

TECHNISCHE INFORMATIE

AFMETINGEN

  • /image/95/8/peugeot_308_sw_longueur_690.24958.jpg

    Lengte

  • /image/96/0/peugeot_308_sw_largeur_690.24960.jpg

    Breedte / Hoogte

  • /image/96/2/peugeot_308_sw_interieur_690.24962.jpg

    Interieur

  • /image/96/4/peugeot_308_sw_coffre_690.24964.jpg

    Koffervolume

PEUGEOT EN HET MILIEU

/image/89/8/peugeot_et_lenvironnement1.24898.jpg

Peugeot beschikt over een uitgebreid gamma milieuvriendelijke wagens: meer dan de helft van de wereldwijd verkochte wagens stoten minder dan 140 g CO2 per km uit. Dit is te danken aan beproefde en baanbrekende technologieën die Peugeot heeft ontwikkeld: de dieselmotor met zelfreinigend roetfilter (geïntroduceerd in 2000) – waarmee ruim 2,1 miljoen wagens zijn uitgerust (partikeluitstoot met 99,99 % gereduceerd) – draagt bij tot het milieubehoud door de roetuitstoot te beperken tot de meetbare limiet (0,004 g/km) en andere technologieën zoals  Stop & Start, de nieuwe generatie HDi- en benzinemotoren...

PureTech BENZINEMOTOREN

/image/96/7/puretech1.24967.jpg

De nieuwe Peugeot 308 SW 1.2l PureTech 130 pk Stop & Start is uitgerust met de nieuwe PureTech 3-cilinder turbobenzinemotor gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak of  EAT6  (Efficient Automatic Transmission 6) 6-trapsautomaat. Deze modulaire, compacte, efficiënte en krachtige motor is een technologisch hoogstandje. Directe hogedrukinjectie (200 bar) en een hogerendementsturbo (240.000 t/min) van de nieuwe generatie staan garant voor een uniek rijpotentieel vanaf de laagste toerentallen. Met een maximumkoppel van 230 Nm bij 1750 t/min biedt hij het beste compromis koppel onderin/vermogen op de markt. Bovendien is 95% van het koppel beschikbaar tussen 1500 en 3500 t/min, voor optimale prestaties in alle omstandigheden.

Zijn compacte afmetingen, laag gewicht en innovatieve lagefrictiematerialen dragen bij tot de uitstekende prestaties en verbruikswaarden, zonder afbreuk te doen aan de stevigheid en betrouwbaarheid. Bij vergelijkbaar vermogen en rijgenot resulteert dit in 21% minder verbruik en CO2-uitstoot.

 

 

BlueHDi DIESELMOTOREN

/image/96/8/bluehdi1.24968.jpg

BlueHDi staat voor de Euro 6 dieselmotoren van Peugeot. Deze technologie draagt bij tot een drastische verlaging van de Nox-uitstoot - meer dan 90% -, een verdere verlaging van de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik en elimineert de partikeluitstoot met 99,9%.
De nieuwe Peugeot 308 SW is bij de lancering verkrijgbaar met een 2.0 BlueHDi 150 pk gekoppeld aan een manuele versnellingsbak of een 6-trapsautomaat EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6), in de loop van 2014 gevolgd door een 1.6 BlueHDi 100 pk  met manuele 5-versnellingsbak en een 1.6 BlueHDi 116 pk met manuele 6-versnellingsbak.

Met een CO2-uitstoot van 85 g/km presteert de 1.6 BlueHDi 116 pk in alle zuinigheid. 116 pk en een maximumkoppel van 300 Nm vanaf 1750 t/min laten deze zuinige krachtbron bijzonder aangenaam rijden. De nieuwe 2.0 Blue HDI 150 pk koppelt superieure prestaties aan een minimaal verbruik. Met een maximumkoppel van 370 Nm bij 2000 t/min rijdt de nieuwe Peugeot 308 SW bijzonder soepel, terwijl de manuele 6-versnellingsbak de CO2-uitstoot helpt beperken tot 99 g/km. Deze motor is ook leverbaar met de 6-trapsautomaat EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Deze nieuwe automaat is uitgerust met Quickshift-technologie voor sneller, schokvrij schakelen en maximaal rijgenot.