/image/83/2/peugeot_308gti_2015_115_fr_300x300.25832.png

PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport

Vanaf 37.450 BTW incl.*

139g i

6l i

Onderstel en motor afgesteld door piloten, uitlaatsound, ophanging, remmen... Alle onderdelen zijn ontwikkeld in de sportieve traditie van PEUGEOT SPORT.

GEPREPAREERD DOOR PEUGEOT SPORT

/image/86/8/peugeot_308gti_2015_077_fr-960x460.25868.jpg

De hele verticale voorwielophanging is specifiek. Ze bestaat uit:

•   Versterkte vering
•   Schokdempers met hydraulische uitveeraanslag voor een stillere werking
•   Progressieve, versterkte en verlengde inveeraanslag voor een optimale werking met alleen de bestuurder aan boord.

De antirolstang is soepeler en beter afgestemd op de achterwielophanging. Deze laatste is voorzien van een stuggere torsieas, met waarden die toenamen van 30 tot 500 daN/mm lateraal en 170 tot 490 daN/mm verticaal.

 

 

ONDERSTEL

/image/86/9/peugeot_308gti_2015_118_fr-960x460.25869.jpg

Het volkomen evenwichtige onderstel draagt bij tot een dynamische rijstijl in alle vertrouwen. De pseudo McPherson-voorwielophanging werkt met de grootste precisie en in perfecte harmonie met de torsieas-achterwielophanging. Deze componenten werken overigens gewichtsbesparend, o.a. door een semiholle antirolstang en aluminium driehoeken vooraan.

De aandacht voor detail blijkt ook uit de silentblocsi van de motor met verhoogde stijfheid. Het voordeel hiervan laat zich meteen voelen. De wagen stuurt als op rails, zonder vertraging noch parasietbeweging.

 

TORSEN®-SPERDIFFERENTIEEL

i echec de chargement du média

Een exclusieve uitrusting van de GTi 270 pk is een Torsen®-sperdifferentieel dat in de versnellingsbak is geïntegreerd en de rijprestaties in bochten verbetert. Door het koppel naar het wiel met de meeste grip te sturen kan sneller uit een bocht worden weggeaccelereerd.

De wielen communiceren optimaal en de wagen volgt perfect de bevelen van de bestuurder via het compacte stuur.

/image/87/1/peugeot_308gti_2015_067_fr-690x310-v2.25871.jpeg

PRECISIEMECHANIEK

Het Torsen®-sperdifferentieel vereist een aanpassing van de tractiecontrole voor een optimale werking. Zo grijpt het sportiever afgestelde ESPi minder snel in waardoor meer drift is toegestaan. Dankzij de wrijving van satellietwielen die voor de koppeloverdracht zorgt, blijft in bochten het snelheidsverschil tussen de twee voorwielen minimaal zodat de auto optimaal de door de bestuurder opgelegde koers volgt.

 

 

/image/87/2/peugeot_308gti_2015_070_fr-211x211.25872.jpg

De software van de elektronische rijhulpsystemen is afgestemd op het sportieve karakter van de wagen. Ook de stuurbekrachtiging is afgestemd op de werking van het Torsen®-sperdifferentieel.

DRIVER SPORT PACK

/image/87/3/peugeot_308gti_2015_147_fr-293x200.25873.jpg

Het Driver Sport Pack maakt het interieur desgewenst nog sportiever. Met een druk op de toets SPORT op de middenconsole wordt de instrumentenverlichting rood in plaats van wit, verschijnt extra info op het centrale display (vermogen, koppel, turbolaaddruk, dwars- en langsversnelling), klinkt de motor nog sportiever (via het audiosysteem) en versnelt de gasrespons.