/image/78/8/13.23788.jpg

PEUGEOT 308 Berline

Vanaf 16.915 BTW incl.*

114g i

5l i

TECHNOLOGIE

De nieuwe Peugeot 308 zit boordevol innovatieve technologie. Die draagt bij tot het rijgenot en het rijcomfort en maken zo elke rit opnieuw tot een aangename ervaring.

PURETECH

/image/85/6/puretech.23856.jpg

De nieuwe Peugeot 308 1.2 l THP 130 pk Stop & Start is uitgerust met de nieuwe PureTech 3-cilinder turbobenzinemotor gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak of EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) 6-trapsautomaat.

Zijn compacte afmetingen, laag gewicht en innovatieve lagefrictiematerialen dragen bij tot de uitstekende prestaties en verbruikswaarden, zonder afbreuk te doen aan de stevigheid en betrouwbaarheid. Deze technologische evolutie resulteert in een 21% lager verbruik en CO2-uitstoot.* Dankzij deze nieuwkomer in het gamma van de PureTech driecilinder benzinemotoren munt de nieuwe Peugeot 308 uit in prestaties en rijsensaties.

*Gemiddeld verbruik van 4,6 tot 5,2 l/100 km – CO2-uitstoot van 107 tot 119 g/km

BLUEHDI

/image/85/7/bluehdi.23857.jpg

De nieuwe Peugeot 308 is uitgerust met innovatieve technologie zoals BlueHDi, wat staat voor Euro 6 dieselmotoren. Door de unieke combinatie van SCR (Selective Catalytic Reduction) en een roetfilter zorgt de BlueHDi-technologie voor een drastische verlaging van NOx (koolstofoxyde) – met meer dan 90 % -, een lagere CO2-uitstoot, een lager brandstofverbruik en een partikeleliminatie van 99,9 %*.

*Gemiddeld verbruik van 3,1 tot 4,1 l/100 km – CO2-uitstoot van 82 tot 107g/km

EAT6 TRANSMISSIE

/image/85/8/eat6.23858.jpg

De nieuwe 6-trapsautomaat EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) werkt met Quickshift-technologie die het schakelen sneller en soepel laat verlopen voor superieur rijgenot. Deze transmissie draagt ook bij tot een aanzienlijk lagere CO2.

Zo is het verschil met een manuele versnellingsbak nog slechts 5 g/km (met dezelfde banden), wat niet alleen het verbruik maar ook het rijgenot ten goede komt.

De 2.0l BlueHDi 150 en 1.2 e-THP 130 zijn leverbaar met deze automaat.

 

 

DRIVER SPORT PACK

/image/81/6/combine-gallery-full1.23816.jpg
/image/81/7/bouton-sport-pack-gallery-full.23817.jpg

Het optionele Driver Sport Pack spreekt ongetwijfeld dynamische bestuurders aan. Dit systeem, dat wordt geactiveerd met de  "Sport"-knop op de middenconsole, past bepaalde parameters aan die de rijsensaties nog versterken.
Stuurbekrachtiging en gasrespons worden directer, het motorgeluid wordt versterkt en klinkt sportiever, het instrumentenpaneel is rood in plaats van wit verlicht en geeft ook dynamische parameters aan (vermogensontwikkeling, turbodruk en langs- en dwarsversnelling).

/image/78/1/08.23781.jpg

ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING

De nieuwe elektrische stuurbekrachtiging vervangt de traditionele variabele hydraulische bekrachtiging. Zo stoot de nieuwe Peugeot 308 nog minder CO2 uit en wordt hij nog wendbaarder in de stad, mee dankzij de bijzonder kleine draaicirkel.

/image/79/4/41.23794.jpg

HANDENVRIJ STARTEN

Met dit elektronisch herkenningssysteem ter vervanging van de traditionele sleutel kunnen de deuren worden ontgrendeld en de motor gestart en gestopt met een eenvoudige druk op de Start/Stop-knop. Een simpele aanraking van de handgreep volstaat om de wagen te ontgrendelen.

HILL ASSIST & ELEKTRISCHE PARKEERREM

i echec de chargement du média

 

Hill Assist, standaard vanaf de versie Active, vergemakkelijkt het wegrijden en manoeuvreren op een helling. Dit systeem immobiliseert het voertuig even (een 2-tal seconden) zodat de bestuurder ruimschoots de tijd heeft om de voet van het rempedaal naar het gaspedaal te verplaatsen.

De nieuwe Peugeot 308 is op de versies Allure en Feline standaard uitgerust met een elektrische parkeerrem. Deze wordt automatisch opgezet bij het stoppen van de motor en afgezet bij het starten.

ARCHITECTURALE EFFICIËNTIE

i echec de chargement du média

De compacte afmetingen maken de nieuwe Peugeot 308 een stuk lichter. Met - 47 mm in de hoogte, - 23 mm in de lengte en - 10 mm in de breedte is de massa kleiner dan die van zijn voorganger.

Ook de laserlastechniek levert een extra gewichtsbesparing op. En ten slotte werd nog eens 70 kg bespaard door toepassing van het gloednieuwe EMP2-platform van de Groep.

EFFICIËNTE UITRUSTING

i echec de chargement du média

De uitrusting is speciaal bestudeerd om het voertuiggewicht mee te helpen drukken. Ook de nieuwe ophanging is een stuk lichter dankzij een semi-holle antirolstang en aluminium onderdelen.

Zelfs het remsysteem is afgestemd op het lagere voertuiggewicht en levert zo een bijkomende gewichtsbesparing op.

PURE EFFICIËNTIE

i echec de chargement du média

De nieuwe Peugeot 308 is een stuk lichter gemaakt om uitstekende prestaties te leveren bij een bescheiden verbruik en CO2-uitstoot. Om 140 kg te besparen vergeleken met de vorige 308 werd op alle niveaus jacht gemaakt op overtollige kilo's: afmetingen, aerodynamica, materialen en uitrusting.

Een aerodynamisch sihouet, het gebruik van lichtere innovatieve materialen en een elektrisch stuurbekrachtigingssysteem dragen bij tot het beperken van de CO2-uitstoot hetgeen versies oplevert met een CO2-uitstoot vanaf 82 g/km.