VEILIGHEID

De veiligheidsuitrusting van de nieuwe PEUGEOT 208 GTi draagt bij tot maximale wendbaarheid en precisie.

SCHIJFREMMEN

/image/96/2/peugeot_208_2015_179_fr.25962.jpg

Het prestatiepotentieel van de nieuwe PEUGEOT 208 GTi vereist een aangepast remsysteem. Dit efficiënte, makkelijk doseerbare en fadingbestendige systeem van de nieuwe PEUGEOT 208 GTi, met geventileerde schijven (diameter van 302 mm vooraan, 249 mm achteraan) en zwevende, rode remklauwen, biedt de nodige remveiligheid in alle omstandigheden.

 

ESP

/image/59/0/peugeot_208_2015_351_fr.12590.jpg

De nieuwe PEUGEOT 208 GTi is uitgerust met een uitschakelbaar ESPi bestaande uit:

  • ASR (Tractiecontrole)
  • AFU (noodremassistentie) dat de remkracht maximaliseert wanneer het rempedaal met een bepaalde kracht wordt ingetrapt
  • ABS (antiblokkeerremsysteem) dat voorkomt dat de wielen bij een noodstop blokkeren zodat de wagen bestuurbaar blijft
  • REF (elektronische remkrachtverdeling) dat de remkracht optimaal verdeelt over voor- en achteras

 

 

ACTIVE CITY BRAKE

i echec de chargement du média

Samen met een geavanceerde veiligheidsuitrusting (6 airbags standaard, snelheidsregelaar/-begrenzer, automatische waarschuwingsknipperlichten), introduceert de nieuwe PEUGEOT 208 GTi ook de nieuwe technologie Active City Brake (automatisch stadsremsysteem)i die een aanrijding helpt voorkomen of minimaliseren wanneer de bestuurder niet ingrijpt bij snelheden tot 30 km/u.

STATISCHE KRUISPUNTVERLICHTING

Met ingeschakelde dimlichten of grootlichten en bij het gebruik van de richtingaanwijzers of in een bepaalde stuurhoek zorgt deze functie ervoor dat de binnenkant van een bocht wordt verlicht door een mistlicht bij een snelheid van minder dan 40 km/u (in de stad, op een bochtige weg, op een kruistpunt, bij het parkeren...).

 

PEUGEOT Connect SOS & Assistance

/image/60/4/peugeot_208gti_1502pc003.12604.jpg

PEUGEOT maakt het noodoproepsysteem in Europa meer toegankelijk. Wanneer elke minuut telt, reageert PEUGEOT Connect SOSi bliksemsnel.

Bij immobilisatie van het voertuig kan een noodoproep worden gelanceerd door de PEUGEOT leeuwenknop op de plafondconsole 3 seconden lang in te drukken. Een stem bevestigt wanneer de oproep is gelanceerd.

  • Automatische noodoproep: wanneer de airbags of pyrotechnische veiligheidsgordels worden geactiveerd, plaatst het voertuig automatisch een noodoproep zonder tussenkomst vanwege de bestuurder. PEUGEOT Connect SOS lokaliseert dan het voertuig, brengt een telefonische verbinding tot stand met de inzittenden en stuurt de nodige hulp. De communicatie verloopt in de taal van de eigenaar van het voertuig.
  • Manuele noodoproep: in een noodsituatie (onwel, agressie) kan de bestuurder Peugeot Connect SOS oproepen. Daartoe drukt men gedurende 3 seconden op de SOS-knop op de plafondconsole.

 

AIRBAGS

/image/99/3/peugeot_208_3p_1502tech_e.25993.jpg

Bij een aanrijding worden de inzittenden van de nieuwe PEUGEOT 208 GTi standaard beschermd door 6 airbags:

• 2 frontairbags die het hoofd en bovenlichaam van bestuurder en voorpassagier beschermen bij een frontale botsing

• 2 zijairbags die bestuurder en voorpassagier beschermen bij een zijdelingse aanrijding

• 2 gordijnairbags die het hoofd van de voorste en achterste inzittenden beschermen