/image/27/3/208_mv_background_image.25273.jpg

PEUGEOT 208 3-deurs

Vanaf 11.546 BTW incl.*

108g i

4.7l i

TECHNISCHE INFORMATIE

EAT6 TRANSMISSIE

/image/27/1/peugeot_208_2015_159_fr.25271.jpg

De nieuwe PEUGEOT 208 1.2 l PureTech 110 pk S&S is leverbaar met een EAT6 zestrapsautomaat die het brandstofverbruik optimaliseert en het rijgenot verhoogt. Quickshift-technologie staat hierbij garant voor snel, soepel en meervoudig schakelen.

Bovendien is het rendement vergelijkbaar met dat van een handgeschakelde versnellingsbak dankzij de verminderde interne wrijving en koppelomvormervergrendeling.

Vergeleken met een manuele versnellingsbak ligt de emissie slechts 1 g/km CO₂ (met dezelfde banden) hoger, waarmee de EAT6 uitstekend scoort inzake rijcomfort en zuinigheid.

PURETECH MOTOREN

/image/32/2/peugeot_essence_2015_152.25322.jpg

Deze modulaire, compacte en pittige 3-cilindermotor is een technologisch hoogstandje. Een uitstekend compromis tussen vermogen en koppel onderin staat garant voor maximaal rijgenot. Bij vergelijkbaar vermogen en rijgenot resulteert dit in 25% minder verbruik en CO₂-uitstoot.

Alle benzinemotoren van de nieuwe PEUGEOT 208 zijn zuinige motoren met een gemengd verbruik van minder dan 4,5 l/100 kmi

In combinatie met de EAT6 automaat stoot de 1.2 l turboversie van de PureTech 110 pk S&S slechts 104 g CO₂/kmi uit, wat hem tot de referentie onder de automaten in dit segment maakt.

BLUEHDI MOTOREN

/image/32/3/peugeot_diesel_2015_186_fr.25323.jpg

De BlueHDi-motoren van de nieuwe PEUGEOT 208 voldoen aan de Euro 6-norm.

Deze geavanceerde dieselmotoren munten uit door superieure prestaties bij minimale verbruiks- en emissiewaarden. In de nieuwe PEUGEOT 208 is dat minder dan 95 g/km CO en 3,6 l/100kmi, wat de 1.6 l BlueHDi tot de meest zuinige en efficiënte dieselmotor op de markt maakt, met een CO₂ record van 79 g/km voor de zuinige versies van 100 pk.

Alle dieselmotoren zijn uitgerust met een Stop and Start-systeem en een versterkte startmotor, met uitzondering van de 1.6 l BlueHDi 75 pk.

 

 

ROETFILTER EN SCR

/image/32/4/peugeot_208_2015_183_fr.25324.jpg

BlueHDI-technologie optimaliseert het verbruiki met SCRi en FAPi.

Door SCR voor de roetfilter te plaatsen, kan:

  • de NOx (stikstofoxide) tot 90% worden gereduceerd;
  • de partikeluitstoot met 99,9% worden gereduceerd in aantal;
  • de CO₂-uitstoot en het verbruik worden beperkt (tot -4% vergeleken met Euro 5-motoren);
  • het systeem sneller worden geactiveerd na een koudstart.

STOP & START

/image/32/5/peugeot_208_2015_422_fr.25325.jpg

Dankzij de snelle, efficiënte en stille Stop &-technologie kan de motor tijdelijk worden afgezet wanneer de wagen tot stilstand komt, waardoor het verbruik en de CO₂-uitstoot worden beperkt.

Wanneer het rempedaal wordt losgelaten, start de motor meteen zonder lawaai noch trilling.

VERBRUIKSRECORD

/image/32/6/peugeot_208_2015_422_fr.25326.jpg

De nieuwe PEUGEOT 208 met 1.6 l BlueHDi 100 pk S&S en manuele vijfversnellingsbak heeft op het circuit van Belchamp in Frankrijk een nieuw verbruiksrecord over lange afstand gevestigd dat door UTACi is gehomologeerd.

2.152 km in 38 uuri met 43 liter diesel waren goed voor een gemiddeld verbruik van slechts 2,0 l /100 km. Dit record bewijst dat de geavanceerde Euro 6 BlueHDi-motoren in aanzienlijke mate bijdragen tot het reduceren van de CO₂-uitstoot.

De nieuwe PEUGEOT 208 is dan ook de referentie onder de seriemodellen met verbrandingsmotor.

AFMETINGEN EN KOFFERVOLUME

  • /image/32/7/peugeot_partnertepee_1502tech_c-04.25327.jpg

  • /image/32/9/peugeot_partnertepee_1502tech_c-03.25329.jpg

  • /image/33/1/peugeot_partnertepee_1502tech_c-02.25331.jpg

  • /image/33/3/peugeot_partnertepee_1502tech_c-01.25333.jpg